Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gösrapporter Mälaren 2021
Collapse
X
-
April var en besvikelse i år med blåst och när det inte blåste så hade jag inte tid. Inte blev det bättre av att dottern kom hemsläpande med Covid så det blev två veckor med feber. Hoppas det resulterade i mkt antikroppar. Skitfiske.
-
16/5; svag vint, 9C i ytan, molnigt sedan sol,
En sådandär skitdag då linan brast, satte på nytt beteslås men det rätade ut sig vid första napp. Ordnade dock upp sig till slut med en 6 kilos vid 11-rycket. En 2 och en 3 kilos också. En bonusgädda.
Lämna en kommentar:
-
Prickskytte idag kl 08-16. 7st upp med topp på 5,1kg.
Många stogpå 2-3m djup, dom är svåra då tycker jag....
Lämna en kommentar:
-
Pelagiskt prickskytte ca 15.30-19.00 idag. Endast en liten runt 2kg högg resten gluttade bara. Fiskade på ca 15st.
Lämna en kommentar:
-
Surt....men lätt hänt....hädanefter lär du ju kolla vinkeln på givaren innan start... :-;Ursprungligen postat av LarsGunnarsson Visa inlägg22/4, 06.30-11.00 sedan började det blåsa, 7 C i ytan
trögt, 2 st a 2 kg. Tyckte sidobilden var konstig. Förklaringen var att givare stod nästan rakt ner. Trist på en halv dags fiske.
Ska försöka lägga lite tid i slutet av veckan, rapport kommer....
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
22/4, 06.30-11.00 sedan började det blåsa, 7 C i ytan
trögt, 2 st a 2 kg. Tyckte sidobilden var konstig. Förklaringen var att givare stod nästan rakt ner. Trist på en halv dags fiske.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Exakt så och just därför ville jag uppmärksamma att den omedelbara logiska tolkningen som ligger de flesta närmast kanske inte stämmer....Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
Förstår din tolkning och du kan ju ha rätt men om någon säger "den högg på 15m" så tror jag 9 av 10 tolkar det som 15m djup. Vem brukar säga på hur lång lina det hugger?
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Förstår din tolkning och du kan ju ha rätt men om någon säger "den högg på 15m" så tror jag 9 av 10 tolkar det som 15m djup. Vem brukar säga på hur lång lina det hugger?Ursprungligen postat av Nextline Visa inläggMed panoptix kan det ju vara så att den högg 15m bort från givaren framför båten vid spinnfiske. Jag vet ju förstås inte om det var 15m framför eller 15m nedanför givaren, vill bara uppmärksamma att det inte behöver vara någon fara för gösens väl och ve.
Lämna en kommentar:
-
Med panoptix kan det ju vara så att den högg 15m bort från givaren framför båten vid spinnfiske. Jag vet ju förstås inte om det var 15m framför eller 15m nedanför givaren, vill bara uppmärksamma att det inte behöver vara någon fara för gösens väl och ve.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
607 visningar