Gösrapporter Mälaren 2021 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösrapporter Mälaren 2021

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• LarsGunnarsson
    replied
    April var en besvikelse i år med blåst och när det inte blåste så hade jag inte tid. Inte blev det bättre av att dottern kom hemsläpande med Covid så det blev två veckor med feber. Hoppas det resulterade i mkt antikroppar. Skitfiske.

Lämna en kommentar:

• LarsGunnarsson
    replied
    16/5; svag vint, 9C i ytan, molnigt sedan sol,

En sådandär skitdag då linan brast, satte på nytt beteslås men det rätade ut sig vid första napp. Ordnade dock upp sig till slut med en 6 kilos vid 11-rycket. En 2 och en 3 kilos också. En bonusgädda.

Lämna en kommentar:

• Nextline
    replied
    Prickskytte idag kl 08-16. 7st upp med topp på 5,1kg.
    Många stogpå 2-3m djup, dom är svåra då tycker jag....

Lämna en kommentar:

• Nextline
    replied
    Pelagiskt prickskytte ca 15.30-19.00 idag. Endast en liten runt 2kg högg resten gluttade bara. Fiskade på ca 15st.

Lämna en kommentar:

• Nextline
    replied
    Ursprungligen postat av LarsGunnarsson Visa inlägg
    22/4, 06.30-11.00 sedan började det blåsa, 7 C i ytan

trögt, 2 st a 2 kg. Tyckte sidobilden var konstig. Förklaringen var att givare stod nästan rakt ner. Trist på en halv dags fiske.
    Surt....men lätt hänt....hädanefter lär du ju kolla vinkeln på givaren innan start... :-;
    Ska försöka lägga lite tid i slutet av veckan, rapport kommer....

Lämna en kommentar:

• LarsGunnarsson
    replied
    22/4, 06.30-11.00 sedan började det blåsa, 7 C i ytan

trögt, 2 st a 2 kg. Tyckte sidobilden var konstig. Förklaringen var att givare stod nästan rakt ner. Trist på en halv dags fiske.

Lämna en kommentar:

• Nextline
    replied
    Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

Förstår din tolkning och du kan ju ha rätt men om någon säger "den högg på 15m" så tror jag 9 av 10 tolkar det som 15m djup. Vem brukar säga på hur lång lina det hugger?
    Exakt så och just därför ville jag uppmärksamma att den omedelbara logiska tolkningen som ligger de flesta närmast kanske inte stämmer....

Lämna en kommentar:

• Kolnej
    replied
    Ursprungligen postat av Nextline Visa inlägg
    Med panoptix kan det ju vara så att den högg 15m bort från givaren framför båten vid spinnfiske. Jag vet ju förstås inte om det var 15m framför eller 15m nedanför givaren, vill bara uppmärksamma att det inte behöver vara någon fara för gösens väl och ve.
    Förstår din tolkning och du kan ju ha rätt men om någon säger "den högg på 15m" så tror jag 9 av 10 tolkar det som 15m djup. Vem brukar säga på hur lång lina det hugger?

Lämna en kommentar:

• Amiala
    replied
    Du har helt rätt, slarvigt läst av mig.

Lämna en kommentar:

• Nextline
    replied
    Med panoptix kan det ju vara så att den högg 15m bort från givaren framför båten vid spinnfiske. Jag vet ju förstås inte om det var 15m framför eller 15m nedanför givaren, vill bara uppmärksamma att det inte behöver vara någon fara för gösens väl och ve.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
5 svar
607 visningar
0 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman