Nytt abborr-pb! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt abborr-pb!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Springaren
    replied
    Grattis, bra fiskat

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Grattis! - alltid roligt med ett PB oavsett var det kan vara.

I början av augusti fick jag PB på makrill den största på säg 400g men det var mina första, tog på skeddrag och häckla, 3 högg per fångstgivande kast så det ryckte bra i spöt, kul!

Lämna en kommentar:

• Fiskefuralles
    replied
    Grattis! Riktigt roligt att höra?

Lämna en kommentar:

• Flex
    replied
    Underbart grattis grattis

Lämna en kommentar:

• TiSo
    started a topic Nytt abborr-pb!

Nytt abborr-pb!

Åkte ut till hemmasjön i eftermiddags för att provkasta en ny rulle jag budade hem på Tradera förra veckan.

Hemmasjön är ju helt värdelös sommartid (kan också vara så att jag är värdelös...), så några större förhoppningar vad gäller abborre hade jag inte. Började fiska utanför en udde där det brukar kunna bli någon mindre borre då och då och kastade ut mitte favoritdrag, SG Vib Blade, på 6-7 meters djup när det sög i ordentligt. Trodde att det var en mindre gädda eller möjligen gös, men samtidigt kändes det lite "abborrigt"...och när jag fick upp fisken vid kajakkanten så såg jag att det var en i mina ögon groteskt stor abborre.

Efter lite sjabbel med håven fick jag till slut upp fisken och kunde konstatera nytt pb - 48 cm och 1 430 g, en putsning av det det gamla pb:et med 170 g. Att få en sådan fisk i hemmasjön en varm sommareftermiddag när det är 20 grader i vattnet kunde jag aldrig drömma om, men ibland ska man ha lite tur också...
    Click image for larger version

Name:	0_20240819_163915.jpg
Views:	510
Size:	2,09 MB
ID:	2645531

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
5 svar