Irreterande fiske efter gäddda. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Irreterande fiske efter gäddda.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Irreterande fiske efter gäddda.

I fem dagar i rad så har jag vart och fiskat efter gädda på samma ställe, mellan 4-9 h per dag. Hela tiden har det vart gäddor som jagar mört, och jag talar inte om EN gädda, snarare tio. Jag har sett dom hugga mört i luften efter att dom desperat försökt att undkomma dessa dödsmaskiner. Men det till trots så har jag inte lyckats få en enda att hugga.!(?) Jag har testat spinnare, skeddrag, jerk, vobbler, botten mete, mete med levande agn (mört).
    Jag kan inte förstå hur jag har lyckats undvika att få nån fisk!?? Nån som kan komma med nåt bra förslag eller alternativt iallafall en förklaring!?

MvH /

En envis rackare som nästan gett upp.

"Det finns inga dåliga tider för fiske, bara fiskar som inte förstår bättre!"

Provat popper, det verkar som gäddan tar bytet grunt om du ser dom hoppa efter mört.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jag har inte testat popper, men jag har testat diverse flytisar som jag både låtit gå på ytan och strax under. och alla möjliga storlekar och färger. =/

Kommentera

Har du testat riktigt stora beten? Ytgående modell-Walk-the-dog. Salmo Maas Marauder är jävligt schysst annars!
        Motörhead - Everything Louder Than Everything Else!

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

De är gäddfiske i ett nötskal ! Men samtidigt så blir man fan så nöjd när det väl smäller på sen !! Sen kanske du ska eller rättare sagt inte fiska samma tidpunkt om du nu gjort det !! har haft det bästa fisket från 17.00 o 2 tim framåt. men det är ju här nere i småland. Bara att nöta o blöta !!
          RODDAN

Kommentera

Har du ingen, så kan jag skicka en åt dig om du PM:ar din address...
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Precis som Fredrik sa, jag får också mest fisk lite senare på dagen. Men då kör jag mest Jerkbait. Jag säger bara The Pig! Fan va bra den är! Det är sjukt! Jag har nu kört med Piggar i fem årm och jag kan säga med lätthet att det är den bästa jerken! I alla fall enligt mig! Versatility rules!

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

The Jerkman;
                Relativt stora har jag testat, rapala magnum, jerk 60g..
                har dock inte så grovt spö så jerken vart det bara en liten sväng.
                Men jag ska kolla upp Salmo Maas Marauder och se hur det funkar..=)
                Tack.

Fredrik"Roddan"Radsby;
                Ja, det är ju det. jag har testat från 6,00 till 20,30 då det blev för mörkt.
                Men det har vart mest aktion mellan 16 och 19.
                Tack.

Alessandro;
                Tack. =) Men det ska inte vara nödvändigt. =)
                Jag ska ändå till fiske affären idag och kika lite, så då köper ja en.
                Men tack ändå!

Kommentera

Köp en popper med skrammelkulor i magen, det är mitt råd...

Kommentera

Maas Maraudern väger cirka 90gr, men den är väldigt lättjerkad. Den glider ut fint åt sidorna, och om man riktigt vråljerkar så går den under ytan och håller sig där! Jävligt bra! Annars säger jag bara The Pig! Har du fiskat med Piggen nått där omkring?

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                    2 svar
                    805 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg marryjoy63  
                    Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                    2 svar
                    452 visningar
                    3 gillar