Ursprungligen postat av Buddy_Lackey
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rapport om fångade öringar i älven?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Everflow Visa inläggdet är sönderfiskat inom ett par veckor... och efter alla detaljerade beskrivningar, bilder på fina fiskar och detaljer på vart de är tagna så lär det inte dröja innan halva karlstad är där och plockar upp all fisk.....
Precis !
Kommentera
-
ni får gärna vara med och få er bit av kakan...grejen är ju att ryktet går snabbare via de som varit därute och sett fisk komma upp än genom oss som skriver det här. dessutom känns det spontant att informationen som läggs upp här är till nytta för andra "seriösa" sportfiskare som kanske inte skräpar ner, super sig dyngraka och slår ihjäl all fisk för att det är kul...
så om du har något emot att jag/vi delar med oss av informationen, så berätta det gärna för mig nu.sigpic
Kommentera
-
Jag tror att du underskattar FS förmåga att sprida ut bra platser och fångade fiskar. För min del så tycker jag att det är tråkigt när bra platser överbefolkas och fiskas sönder... för är det hårt fisketryck så försämras fisket snabbt.. och till slut finns det inte kvar, dessutom känns det inte alls lika kul att göra en release på en fin fisk om jag vet att vilken dag som helt så är det någon som inte tillämpar C&R som fångar fisken..(detta händer naturligtvis ändå då och då).. men man behöver ju inte bjuda in till det. Hittar man ett bra fiske vill man ju gärna ha kvar det.. och då är tyvärr det enda sättet att hålla det för sig själv... FS är ett hemskt ställe om man vill ha fisket ifred.Ursprungligen postat av greatdanne Visa inläggni får gärna vara med och få er bit av kakan...grejen är ju att ryktet går snabbare via de som varit därute och sett fisk komma upp än genom oss som skriver det här. dessutom känns det spontant att informationen som läggs upp här är till nytta för andra "seriösa" sportfiskare som kanske inte skräpar ner, super sig dyngraka och slår ihjäl all fisk för att det är kul...
så om du har något emot att jag/vi delar med oss av informationen, så berätta det gärna för mig nu.
Du skriver att det lockar till sig seriösa fiskare som inte skräpar ner osv... Det är klart att det gör det, du kommer dock aldrig undan att det drar till sig den andra sorten också.
Nu skiter jag i det personligen eftersom jag inte fiskar på stället ifråga sedan flera år tillbaks just pga att det år efter år blir överbefolkat därute.. och således fisket inte så bra.
Jag bestämmer inte över andra, så det är ju upp till er, vad som är sant dock, är att det kommer att bli sönderfiskat pga för många spötimmar... hade ni hållit på det så hade ni kanske haft fisket lite längre och kunna ha njutit mer av det.... x antal fina fiskar hade antagligen sluppit bli upplockade av något kött utan tång och klubbade med en termos varpå de slutligen hamnat i skogen... har sett det så många ggr.
Jag säger inte att det är ni som gör det.. men djungeltelegrafen går snabbt... och tro mig.. som jag tidigare sade.. mååååånga är på fiskesnack.
skitfiske på er!, och jag hoppas att jag har fel.. för ert fiskes skull.
Kommentera
-
ok. fs har tusen öron och tusen ögon...
men djungeltrummorna mullrar direkt det kommer upp en firre på piren, det är alltid någon annan där...därför tror jag inte att vi hade kunnat förlänga vår exclusiva rätt till gösen där.
jag tror/hoppas inte att de som klubbar fisk med kaffetermosar för att sen slänga fisken i skogen, sitter här på fiskesnack i någon större omfattning. så min tanke var att om vi som tar någon fisk ibland till mat, kanske kan dels "ockupera" piren, dels få andra att förstå att man inte behöver slå ihjäl all fisk, bara genom att finnas där ofta...
dessutom är det säkert jobbigare för folk att slänga skräp runt sig om det finns folk i närheten som sköter sig.
jag förstår att du är oroad över fisketrycket på platsen men lämnar vi platsen till vandalerna, ja då ger vi ju upp. då förstör de såväl vår pir som fisket.
jag har båt så jag kan ta mej ut och fiska utanför mynningen utan problem, men jag håller iaf borta en eller två vandaler genom att fiska från land.
men jag kan ju ha fel förstås...
jag hoppas vi ses där någon gång och att vi får ett hyfsat fiske då.
skitfiske på dej också!sigpic
Kommentera
-
Jag förstår hur Johan tänker, men jag måste hålla med greatdanne i den här frågan. Om vi är ett gäng som seriöst fiskar och inte tar upp mer fisk än som kan mätta magen, så är det ju faktiskt så att någon mindre seriös, inte får plats just där. Jag kan ju intyga att vi är väldigt seriösa med C&R och allt som har med fiskens välbefinnande att göra. Jag måste ju säga att jag däremot förfärades när jag slog upp NWT och såg en farbror som klubbat en 15-kilos gädda "som innan vägning tappat 2 kilo rom". Men men, gubben tror väl att det är lika bra vatten som för 50 år sedan... synd synd. Sen vet vi ju alla att göspiren fylls av folk lite längre in på sommaren, oftast sitter där flera familjer om minst 5 pers varav alla ansvarar för ett bottnmete var. DET är ju att fiska sönder, för man vet ju att all fisk som kommer upp DÖR! Tror inte ens de vet vilka mått som gäller tyvärr, och ingen gör sig kanske besväret att förklara det för dom heller.
Nu ska jag iaf ut till just nämnda plats och njuta av en skön söndagkväll!
PUSS OCH KRAM (skitfiske åt alla)Zebaztian ZzZ
Kommentera
-
Greatdanne: finns det nån rättvisa så får man fin fisk efter sådana prövningar..
Shysst fisk. Blir ju lite sugen på gös, men jag har ett dåligt trackrecord på gös från land, jag är ingen bra jiggfiskare... jag brukar mest ta dom när jag ror drag..
... men prova går ju alltid =)
Fast det får bli nått mer provtillfälle efter öring, även om sista dagarna varit fruktlösa.
Kommentera
-
Hehe tungt lass att dra det där med fruntimmer
Nej jag fick inget, ingen annan heller så länge jag va där.
Hade några hugg, perforerade sjärten på jiggen lite.
Osså killen som stod brevid med nåt rappligt biltema-spö,
han fick trassel tre gånger, riktigt trassel alltså
Tog nog tjugo minuter att trassla upp varje gång.
Usel kastteknik och hela den biten oxå, men napp fick han!
Fiskjäveln satt ju där och va gör killen??? Han slutar veva
och böjer fram spöt och ger fisken hur mycket lina som helst,
som bara dra därifrån. Vette fan va han tänkte på,
fisken satt ju säkert på i tjugo sekunder, och då UTAN mothugg ens!
Men det var fan tur att han inte rapplade upp en fet fin
gös, då hade jag inte blivit jätteglad.
Just det, han hade en polare som hade en skaplig 5hkt+ borre på.
Men han hade bromsen i princip fastsvetsad i maxläge så...
Jag tipsade honom om bromsfunktionen efteråt
tihihi
Zebaztian ZzZ
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
607 visningar