Drevviken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drevviken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • mackis87
    replied
    Tror inte att man får använda sig av nät i Drevviken, men jag är inte 100%.
    Men om fallet är att man inte får ha nät, åk dit, ta med dig en kniv, skär sönder hela nätet.

    Ursprungligen postat av pg_atl Visa inlägg
    Var ute på Drevan igår.
    Såg ett gäng som var ute och la nät.
    Hur är det med det? Får man lägga nät i Drevviken?

    Annars blev det en liten gös på spinn med en djupgående Rapala.

    Lämna en kommentar:


  • pg_atl
    replied
    Var ute på Drevan igår.
    Såg ett gäng som var ute och la nät.
    Hur är det med det? Får man lägga nät i Drevviken?

    Annars blev det en liten gös på spinn med en djupgående Rapala.

    Lämna en kommentar:


  • netsplit
    replied
    Drevan måste ligga höst upp på listan "antal stulna/sabboterade båtar - listan". En dag när jag kom till min båt upptäckte jag att någon hade BORRAT flera hål i skrovet. Någon hade alltså orkat ta med sig en borr och förstört min båt (låg på botten när jag kom) .. :P

    Lämna en kommentar:


  • heddon
    replied
    Det ligger i trollbäcken mitt imot kumla badet. Ganska stor brygga vi har ca 80 platser.Men jag tror det e fullt nu men du kan ju höra med våran kassör.Jag skickar ett mess till dig med mitt nr så kan du ringa mig.


    Ursprungligen postat av mackis87 Visa inlägg
    Åh satan vore guldvärt! Var ligger det? Finns det telefon nummer jag kan ringa? Tack!!

    Lämna en kommentar:


  • mackis87
    replied
    Ursprungligen postat av heddon Visa inlägg
    mackis87 , Jag kanske kan lösa ditt problem. Det lkanske kan finnas båtplats där jag har min båt kanske inte i år men till nästa sesång.

    Åh satan vore guldvärt! Var ligger det? Finns det telefon nummer jag kan ringa? Tack!!

    Lämna en kommentar:


  • heddon
    replied
    mackis87 , Jag kanske kan lösa ditt problem. Det lkanske kan finnas båtplats där jag har min båt kanske inte i år men till nästa sesång.

    Lämna en kommentar:


  • heddon
    replied
    Ja du kanske hade fått en 3 e plasering. Såg ju att du ställde dig upp tidigt å sen att du lågg å jiggade på den platsen. Jag drog 2 st första halvtimmen å kim bomade en å fick en som dock va för liten.
    Jag va ute förra veckan å testade Drakovich tacklet å lyckades dra en gös på 3,6kg.

    Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
    Heddon, he he. Fick en gös på 42 cm direkt vid starten. Sen öppnade sig himlen och Uffe, Plutten och jag drog. Uffe var klokast som stack när skiten precis hade börjat. Jag min åsna satt kvar med båten dyngfull med vatten. Fick ösa ur skiten två gånger.
    Slet i allt vad som heter tävling och stålar i det läget. Till och med Plutten var klok.
    Hörde att du vann, grattis. Hade jag fått nån placering och kosing på min gös.

    Lämna en kommentar:


  • mackis87
    replied
    Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
    Mackis 97, en billig båt på Blocket och en rejäl låsning. Sen kan du ju lägga båten vart du vill på land vid Dreviken. Och sen använda den när du har lust. Problem är ju oftast årorna. Hur man ska låsa dom.
    Vänder man båten vid varje tur och sen låser årorna under båten brukar det gå ganska bra. Speciellt om du lägger båten vid Sköndal, Trollbäcken, Gudö, eller vid Vegasidan.
    Där är det inte så mycket trash.

    Har haft funderingar kring detta ett par gånger, problemet är just det hur enkelt nån kommer kunna sno den eller förstöra den, årorna har jag inte den blekaste av hur man kan låsa.
    Och för övrigt, det är väll inte tillåtet att lägga sin båt var man vill bara sådär? Vad kan hända? Böter? "Bortbogserad"? Nån slår sönder skiten? Trollbäcken,Gudö eller Vegasidan låter mest intressant, tips på några ställen där du tror att båten får vara ifred? (Skall åka och kolla runt lite där..)

    Lämna en kommentar:


  • elanen
    replied
    Ursprungligen postat av mackis87 Visa inlägg
    Det vet ingen ännu.. =) Han sade att jag skulle kontakta honom om ett par veckor då han eventuellt skulle ha kastat i sin lite fräschare båt i vattnet, så vi får se.

    Men det är ju dock alltid roligare med egna grejer som man kan ta och använda när som helst och hur som helst.. :P

    Känns så jäkla svårt att få tag på en båtplats känns det som, sorligt.. :/
    Mackis 97, en billig båt på Blocket och en rejäl låsning. Sen kan du ju lägga båten vart du vill på land vid Dreviken. Och sen använda den när du har lust. Problem är ju oftast årorna. Hur man ska låsa dom.
    Vänder man båten vid varje tur och sen låser årorna under båten brukar det gå ganska bra. Speciellt om du lägger båten vid Sköndal, Trollbäcken, Gudö, eller vid Vegasidan.
    Där är det inte så mycket trash.

    Lämna en kommentar:


  • elanen
    replied
    Heddon, he he. Fick en gös på 42 cm direkt vid starten. Sen öppnade sig himlen och Uffe, Plutten och jag drog. Uffe var klokast som stack när skiten precis hade börjat. Jag min åsna satt kvar med båten dyngfull med vatten. Fick ösa ur skiten två gånger.
    Slet i allt vad som heter tävling och stålar i det läget. Till och med Plutten var klok.
    Hörde att du vann, grattis. Hade jag fått nån placering och kosing på min gös.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
171 svar
39 477 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Hepper2
av Hepper2
 
Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
7 svar
970 visningar
0 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
48 svar
3 310 visningar
2 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
1 svar
328 visningar
6 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
15 svar
1 360 visningar
2 gillar
Senaste inlägg MathiasJK  
Arbetar...
X