Drevviken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drevviken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• elanen
    replied
    Är uppe vid Rönninge Station. Är nån affär där nu som jag inte vet namnet på just för tillfället. Tidigare var det nån syaffär.

Lämna en kommentar:

• DanielLarsson
    replied
    OK, vart fixar man fiskekort dit då? (Uttran)

Lämna en kommentar:

• elanen
    replied
    Finns en del fetborre. Men har minskat i antal dom senaste åren. Gäddor är det gott om. Men sällsynt med nåt riktigt stort. Man är också nödbedd med båt där. Är två fiskekort som gäller i sjön. Då är Dreviken lite mer spännande på grund av gösen.

Lämna en kommentar:

• DanielLarsson
    replied
    elanen: Jag har aldrigt fiskat i Uttran. Det är väl det där precis där tåget går? Är det bra fiske där? (Fiskar mest i Drevviken nu och på sommrarna i Vadjungeln)

Lämna en kommentar:

• elanen
    replied
    Daniel Larsson, eftersom du bor i Salem. Där bodde jag tidigare och fiskar forfarande en del i Uttran. Är det där du firrar också.

Lämna en kommentar:

• DanielLarsson
    replied
    Ska ut i i helgen och fiska. Någon mer?

Lämna en kommentar:

• pg_atl
    replied
    Tack för tipsen Martin. Jag kan ju erkänna att jag har varit ute på tok för lite på Drevan i sommar. Skaffade inte båt förrän i slutet av juli. Dum som jag är köpte jag en alldeles för liten båt (badkar), så jag tar mig knappt ut då det blåser.
    Ska satsa på en större båt till nästa år och då blir det hårdsatsning.
    Ska försöka komma ut så fort jag är ledig nu i höst.

Lämna en kommentar:

• Martin.S
    replied
    Hej pg_atl .

Några gånger låter lite ........
    Jag har nog gjort minst 20-30 repor under sommaren å visst har jag nollat några gånger med .
    Bor du vid krokodilberget så e de ju nästan som att bo på "Gösgrynnan" .
    Ja gädda har de varit dåligt med här med hela sommaren men några gösar har de blivit å några fina borrar med mellan 0,500-0,860 kg största gösen 1,6 kg .
    Detta efter MÅNGA timmar på sjön å samtliga fiskar tagna precis när de blivit svarta natten . Nä fortsätt å kämpa de gjorde jag å sen släppte de .

Skitfiske på dig

ps! vet inte om du har sett denna men den kanske kan hjälpa lite iaf om du inte redan har den

mvh

Martin.S "Glad amatör"

Lämna en kommentar:

• pg_atl
    replied
    Blir ju knäckt när jag läser alla fiskehistorier.
    Har bott vid Drevan sen i början av somras. Bor nästan vid Krokodilberget och har båten lite längre bort. Har varit ute ett par gånger men inte fått ett dugg. Några tusenbröder men inget större.
    Var ute i ca 3 timmar igår vid Skogåssidan och jagade gädda men lyckades inte få upp någon. Gösgrynnan lät intressant.
    Har nyss skaffat elmotor så äntligen kan jag åka iväg en bit istället för att ro längs stränderna och fiska.

Lämna en kommentar:

• DanielLarsson
    replied
    Förlåt menar VÄNSTER sida. Eller?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
2 svar