Drevviken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drevviken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• elanen
    replied
    Martin, fisketillsyningsmän kan inget göra. Det är polisens jobb att efterleva det beslutet.
    BaliqWerty, nåt sund får man inte spärra av. Och längden är jag osäker på. Var säkert nån trött villaägare som vanligt. Tomtar är ordet. Fan kan dom inte ta sitt kastspö och dänga lite.
    Men dom har väl inte sett nåt på ett vykort.

Lämna en kommentar:

• baliqwerty
    replied
    Ursprungligen postat av Martin.S Visa inlägg
    Jodå nät är tillåtet på vissa platser och under vissa tider på dygnet .
    Dock så krävs de ju fiskekort i hela drevviken.
    För dom med "Dreviken , Långsjö kortet" så gäller enligt
    -Paragraf 7- Fiske med nät ( Minsta maskstorlek 50mm) tillåtet 15 juni - 31 aug från kl 19:00-07:00 påföljande dag , tiden 1 sept - 31 dec fom 17:00-08:00 påföljande dag

mvh
    Martin.S
    Synd att jag inte var påläst om det för ca 3 veckor sedan. Nätfisket började redan vid 17 tiden.
    Får man lägga mer än 1 st nät?
    Alltså den här jeppen som jag såg spärra mer eller mindre av Skrubba sundet, vilket troligen behövs 3 - 4 ihoppsatta nät! Kan bara inte vara ok!

När é nästa årsmöte. Har aldrig varit med men den här nät frågan irriterar mig, så jag går gärna ditt & röstar nej.

Lämna en kommentar:

• Martin.S
    replied
    Följdfråga!
    E de vanliga fisketillsyningsmän som ser till att reglerna med 5 hk efterlevs eller är de upp till
    polisen att övervaka ??

Lämna en kommentar:

• elanen
    replied
    Det är Länsstyrelsen som bestämmer det. Fiskeklubbar kan inte påverka det.
    5 hk är väl tänkt att få ner avgaser, fart och buller.

Lämna en kommentar:

• mackis87
    replied
    Ni som är med i drevvans klubb, jag har funderat kring regeln om att man endast får ha en 5hk motor.
    Japp jag kanske är lite dum.. men är helt ny inom båt och sjö ämnet. Förstår även jag att man inte kan ha en 90hk motor på Drevviken, men varför är gränsen exakt 5hk för? Finns det nån speciell anledning till detta?

//Markus

Lämna en kommentar:

• heddon
    replied
    Det e mycket enkelt å gå med i drevvikens fiskevårds förening.
    Gå in på våran hemmsida där finns all info.
    www.drevviken.com Å kommer man på årsmöterna så har man en chans att påverka regler. Om jag inte minns fel så är det en skrivelse inskickad angående nät,så det blir nog röstning i år igen.

QUOTE=pg_atl;376977]Ja, det är trist att det läggs nät lite här och var. Borde vara totalförbjudet i Drevan.
    Hur blir man medlem i Drevviken Långsjöns Fiskevårdsförening?[/QUOTE]

Lämna en kommentar:

• pg_atl
    replied
    Ja, det är trist att det läggs nät lite här och var. Borde vara totalförbjudet i Drevan.
    Hur blir man medlem i Drevviken Långsjöns Fiskevårdsförening?

Lämna en kommentar:

• elanen
    replied
    Glömde att skriva att jag också är med i Dreviken Långsjön.Och var med på årsmötet och försökte rösta bort tillstånd för att lägga nät.

Lämna en kommentar:

• elanen
    replied
    Visst får man lägga nät som Martin skriver. Några polare till mig i Dreviken Långsjöns Fiskevårdsförening försökte rösta bort det på årsmötet för 3 år sen.
    Men då raggade föreningen ihop ett gäng nätläggares så vi blev bortröstade.
    Läggs näten på Sportfiskarnas vatten är det bara att anmäla till polisen.
    Om det är omärkt kan det ju i värsta fall helt enkelt försvinna på nåt annat sätt.
    Jävla skit med dessa nät även om dom är lagliga.
    Vi fick bort avarten i Magelungen genom röstning på årsmötet. Och det var redan i slutet på 70-talet.
    Villaägare är jäkligt sugna på nät. Som tur hade vi inte så många i Magelungen.
    Orlången har också sitt eländiga nätlaggande.

Lämna en kommentar:

• Martin.S
    replied
    Jodå nät är tillåtet på vissa platser och under vissa tider på dygnet .
    Dock så krävs de ju fiskekort i hela drevviken.
    För dom med "Dreviken , Långsjö kortet" så gäller enligt
    -Paragraf 7- Fiske med nät ( Minsta maskstorlek 50mm) tillåtet 15 juni - 31 aug från kl 19:00-07:00 påföljande dag , tiden 1 sept - 31 dec fom 17:00-08:00 påföljande dag

mvh
    Martin.S

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
2 svar
445 visningar
3 gillar