Poppers är ju underbara... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Poppers är ju underbara...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

[QUOTE=Rospigg;287388

Hittade tom ett stim med ytjagande abborre så jag kastade Poppern mitt i stimmet av bytesfisk och trodde att nu smäller det iaf men inte ett nafs då heller :-(

jag hade samma problem tidigare iår brukar alltid få grymt med abborre på ett visst ställe i sjön där de ofta jagar småfisk i ytan. kom dit med en kompis som jag skulle visa hur man ytfiskar, hittade flera stim med abborrar som jagade småfisk i ytan men ingen av dem tog varken på spookar eller poppers, provade även spinnare och små wobblers men de vill inte ta alls, tog till slut en storm jigg som ser ut precis som en mört i en mindre storlek å då drog jag på 3-4 st å en rätt hyffsad gös.
    har aldrig varit med om detta föregående år utan de brukar alltid bli som galna i ytbetena när de jagar runt på ytan. vet inte om det kan ha att göra med att vatten nivån har sänkts upp å ner väldigt mycket iår pga av allt regn, sen har det ju inte varit särskillt varmt i vattnet heller.

Kommentera

Har läst inläggen och blev inspirerad och satte på en popper som har legat oanvänd i draglådan. Åkteut till ett ganska säkert abborrställe och det hände inte ett skit. På med ett säkert kort en reflex silver sked med röd kropp pang och där satt en 6hg aborre. Ut med spinnaren och pang där satt nästa i samma size...... Byter till Jigg och efter några kast så sitter en 6 hg till.Byter till popper det vore väl faan om det skulle funka och nu så får jag se hur två rätt kraftiga aborrar tävlar om vem som skall kunna klippa poppern . Det var grymt häftigt jag förstår att man kan bli helt tagen av popper fisket vilken känsla..............

Kommentera

Skam den som ger sig

Har nött på med mina poppers och ikväll så kröntes mitt nötande med framgång då dem första borrarna small på, inga bjässar men iaf fisk

Så nu börjar även jag tro på att poppers kan fånga fisk men så var förutsättningarna optimala ikväll, solen var på väg ner, sjön låg blank som en spegel och ytjagande borrar i alla riktningar så efter lite exprimenterande så högg den första som var på ca 3 hg, kastet efter var det hugg men den släppte sen ville dem inte mera

Men men jag ska försöka igen och hoppas det går bättre då.

Kommentera

Poppers är ju asroliga Snacka om sjuka beten! Rasslar, skvätter och för ett jävla oväsen plus att de är roliga att veva in
          Köpte mina denna sommar, både som spinn och flug. Kul!!!

Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Jag har lite funderingar. Igår natt var jag nära på att impulsköpa en zara spook fast jag ångrade mig i sista sekund. Men jag kom på att jag inte vet något, förutom att de går på ytan och man ska fiska med en sk. "Walk the dog" teknik. Jag har ingen aning om hur man utför "walk the dog". Och sen undrar jag vad är skillnaden mellan en spook och en popper? Ska man jerka te x en zara spook, men fiska med haspel på vanliga poppers? Har 2 st poppers i min betesbox. Har dragit några kast med dem och rykt med mitt 2.30 långa haspelspö, och betet plaskade vid ytan. Ibland gick det ner under vattnet och hade- vad jag tyckte en ganska attraktiv gång. Jag hoppas att någon vänlig själ förklarar för mig hur man fiskar "walk the dog" och hur man fiskar med en popper och alla andra funderingar. Gärna i ett PM !!! Tack!
            Mer spöböjj åt folket

Kommentera

Skriv gärna här också...

Vet inte heller hur teknikerna är... =/

Kommentera

håller me de e grymt kul! när man ser stora virvlar i vattnet efter o sen bara smäller de. har dock bara fått små gäddor o abborar

Kommentera

en popper poppar/plaskar bara på ytan. Ett sida-sida sk. walk the dog, far fram och tillbaka i sidled likt en hund som söker doftspår på marken!
                  Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                  Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                  Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ursprungligen postat av simmef Visa inlägg
                    håller me de e grymt kul! när man ser stora virvlar i vattnet efter o sen bara smäller de. har dock bara fått små gäddor o abborar
                    Håller med Det är verkligen fiske och inte bara fiske utan jäkligt roligt fiske Det rasslar, skvätter och man känner att man fiskar när man vevar in - Skitskönt

Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Jag har köpt en popper... o tog den som jag tyckte va snyggast o såg bäst ut för firrarna...

Har allt fått på den, skit skojj fiske verkligen...

Men jag vill ha ett större urval o fiska me...
                      Nån som kan rekomendera 2-4 poppers som man borde ha me sig ut

Kanske man ska ha me sig nån såndär "walk the dog" också??
                      Inte vet ja... därför jag frågar

Tackar på förhand!
                      Senast ändrad av TargeT; 2007-08-21, 21:19.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      807 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      454 visningar
                      3 gillar