Jag var och fiskade i Nodre Älv i Göteborg idag, det var ingen vidare fiske idag. Fick en liten abbore som kanske va 20 cm och något enstaka hugg. Jag trollade med spinnare och små wobler. Det var andra gången i år som jag fiska i nodre älv med dålig fiskelycka. Hur är det för er då ? Drar ni någon fisk i nodre älv ?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nodre Älv GBG
Collapse
X
-
nordre älv e svårfiskad.. men finns en del bra ställen att komma till ifrån land.. även när jag kör med båt i nordre kan man bomma.. när jag var liten kunde jag va vid kornhalls färja och jigga upp en massa fina borrar och gäddor men på de sista 10 åren har det hänt något med den älven.. den suger.. jag tror det har att göra med skärmarna att de höjer och sänker vattennivån för mycket så lekplatserna blir torrlagda. men det e bara en gissning.
Kommentera
-
Var där i dag har ingen båt dock så vi började vid kornhalls och sedan åkte vi till Äövsborgs fästning bara nått hugg men inget mer var mycket grummligt vatten efter regnet dock..
Arbetskamraten var vid fars hatt å jiggade härom dagen tog en jädda och lite borrar men inget av större vikt..
Kommentera
-
Fiskat i älven i hela mitt liv, aldrig har jag sett maken till dåligt fiske. Dem tre senaste åren har det blivit värre och värre, älven är i princip död!Senast ändrad av PojkenMedKepsen; 2008-06-14, 21:29.
- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.
Kommentera
-
Det finns mycket fisk i älven
Ett bevis på detta är dessa gubbarna: http://www.teamlinnea.se/
10 kg-gäddor är inte helt ovanligt. Det gäller att luska ut när de är på hugget, vilket djup de står på osv. Att bara stå och svinga med spöt från land i blindo ger inget.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
603 visningar