Gäddfiske på Mälaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske på Mälaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Garnsviken

Nix ingen garnsviken för mig igår. Var där i lördags, mycket regn och lite fisk.

Ursprungligen postat av big catch Visa inlägg
    var det ni som var inne i garnsviken vid fyra tiden

Kommentera

• Är det någon som brukar lyckas bra med fisket i Garnsviken ? trots att jag nästan har båten där brukar jag väldigt sällan åka in där, är nog lite hemmablind

Kommentera

• jag var där idag två fisk vid brofästet annars var kungsängensidan av sigtunafjärden bäst idag men det är på söndag som dom stora ska upp hehe
        Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

• Ursprungligen postat av exciter_71 Visa inlägg
          Är det någon som brukar lyckas bra med fisket i Garnsviken ? trots att jag nästan har båten där brukar jag väldigt sällan åka in där, är nog lite hemmablind
          Visst brukar man få fisk där. Men i princip endast smått enligt min erfarenhet. Dock fick min ena brorsa sin pb gädda där på dryga 7kg. Så det måste finnas några större oxå
          Den fick han vid den stora grynnan/stenröset som ligger i höjd med golfklubben.

Någon som ska ut imorgon och har en plats över? Min båt är trasig och jag börjar få abstinens Vore kul!
          Bor i sigtuna men har bil så kan ta mig till Märsta, Rosers osv. Skicka Pm.

Edit: Just det, lycka till alla som kör värtan imorn!
          Senast ändrad av kelf; 2007-10-07, 23:30.

Kommentera

• Blev en sväng igår med Mörtsnurb. Riktigt uselt fiske, bara tre gäddor i båten. Enligt mig dålig aktivitet på gäddan pga den dåliga vinden, stundtals nästa vindstilla både på Norra Björken och även på andra sidan stäket uppåt Sigtuna fjärden.

När vi precis var på väg tillbaka small det ordentligt för mig när jag trollade en bit med en stor Zalt 19 cm i nr 76. Gäddan satte sig ordentligt på tvären och första antydningen var att fisken var större än den i själva verket var, blev helt enkelt tvärstopp. Tunga sköna knyckar och ett nytt årsbästa för mig på 5.9 kilo, och även rätt nära mitt blygsamma personbästa på 6.5.

En bonusfisk som räddade dagen för mig i alla fall...
            Senast ändrad av mascot; 2007-10-08, 07:11.
            Min blogg

Kommentera

• Vi var ute tidigt igår. Körde lite gös just i gryningen men utan resultat. Tre slipsar i båten trots idogt jerkande och jiggande under förmiddagen. En på ett grund och de andra två utanför en vik på 5-6 meter. Rätt segt fiske faktiskt.
              När drar vi?

Kommentera

• Var ute igår på förmiddan och det var segt. 6st upp största 3.5. Otroligt många tappade..Även en som jag skulle vilja ha vägt.

Åkte ut ett par timmar idag. Segt segt segt. Gäddorna simmade efter och vägrade ta mina jerks. satt på luck13. Då fick jag 3 snabba. Sen vare slut :]

Kommentera

• Var ute 4 timmar idag. Det började otroligt trögt trots bra vind fram till skymningen hade vi lyckats dra 3 st. sen på otroliga 15 minuter 6st så en skön avslutning på dagen iaf =)

största idag på 4 blankt.
                  BoC Fishing

Kommentera

• 9 gäddor minst 10 tappade en som inte ville komma upp i båten för han fick inte plats i våran håv så han smet sen. allt togs på jigg och på exakt samma vik och massor av borre den största på lite över 9hg

edit största våran va på 6,2 kg idag.
                    [FONT="Impact"]Team Intense Energy[/FONT]

Kommentera

• Var ute mellan 15-18 igår. Trög dag vid Mariefred. Vi fick bara upp 2st smågäddor. Vi tog dem på ytbeten (Salmon Slider. Blåaktig). Borde testat mer djupgående kanske...
                      Senast ändrad av PatrikAdolfsson; 2007-10-08, 05:58.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      807 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      452 visningar
                      3 gillar