Vet inte om det var ett skämt men jag har iaf fått överlägset bäst på blått i sommar, både gös och gädda. Blått och firetiger, samt wolfcreek braxfärg har vart det bästa för mig.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddfiske på Mälaren
Collapse
X
-
Jag bråkar lite med Rudis....Ursprungligen postat av mascot Visa inläggVarför skulle blått gå bort i Mälaren? Har fått så mycket gädda på min BJ i blåsilver att jag måste köpa en ny snart... Mitt personbästa tog på en stor Zalt i nr 76. Många färger funkar beroende på förutsättningar med sol och hur klart vattnet är.
How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
kanske har lite med denna tråd att göra http://www.fiskesnack.com/forum/show...5569post305569[FONT="Impact"]Team Intense Energy[/FONT]
Kommentera
-
Härligt! bahh, nu vill jag oxå ut! Kliar ordentligt i fingrarnaUrsprungligen postat av exciter_71 Visa inläggPrecis hemkommen från ett förmiddagspass på Mälaren, fiske på 2-3m djup funkade fint idag, 14st i båten med en på 8,16 i topp halvtimmen senare stod jag och polaren med varsit böjt spö... hans vägde 7,85 och min 5,48
I morrn blir det ett heldagspass
Min båt är inne på lagning så har inte kunnat fiska på drygt en vecka.
Några tips för omr. sigtuna trakten? Bor själv i sigtuna.
Lycka till imorgon!
Kommentera
-
Kolla in kyrkviken vid Krusenberg, har inte provat själv men kanske blir det en sväng dit i morrn det ser phet grymt ut på sjökortet iaf. Vi provade att fiska runt 1-1,5m ett tag idag men det gav konstigt nog inget alls!?Ursprungligen postat av nr2 Visa inläggvar ute hela dagen utan resultat. vet inte vad jag gjorde för fel men gissar på att jag fiskade för grunt. utgår från skokloster området o undrar också över lite bra ställen?
Ut å ta dom nu!
Kommentera
-
Var ute ett par timmar i morse, första ställerna var helt dött, Var kanske lite för mörkt, vad vet jag. Sen blåste det som fan. hade så klart inge komplett regnställ, Så vart blöt direkt... Ingen fisk,Blöt, trött. Så vi bestämnde oss för att åka in i "viken" och fiska. 7gäddor inom den närmsta timmen och ett par tappade.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
604 visningar