Nu var premiär turen avklarad på mälaren. Efter ett hårt och långt havsörings pass i lördags var det på söndagen äntligen lite gädda i grodhavet som gällde. 2 små snipor som resultat men jag fick se att 2 st havsörnar har byggt bo just utanför vår båtklubb. Fräckt som f a n. Några andra som har varit ute och röjt loss lite med raskarpiskorna???
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddfiske på Mälaren
Collapse
X
-
-
Tillbringade eftermiddagen igår på Gorran, årets premiärtur. Resultat; en liten gädda på ca 2kg och en bastant madam som missade en gång och sedan missade en gång till inne vid båten. Min största gädda i livet hitintills var på strax över 8 och denna var i sannolikt större, det var en stor och bred gäddsida som vände runt halv metern ut från båtkanten och det tog ett tag innan pulsen gick ned... Sedan låg jag kvar i den viken i över en timme och kastade, inte en rörelse inte ett hugg, ingenting! (De tre rådjuren som kom ut och ställde sig att glo på mig räknas ju faktistkt inte
) Med andra ord en fullt normal dag på norra Märlaren!
Kommentera
-
Zam z tail
Har en favorit i draglådan. Zam z tail fullkomligt krossar i år. Kör med 75# och rosa stjärt. Va ute i onsdags en sväng innan skymningen(2tim), då fick vi inte köra m zam zätan utan provade lite annat för att inte bli för insnöade på ett drag. Vi hade några stötar men inga rejäla hugg.
Sista timmen åkte den på tog 3 kast sen satt den första!!!
Fick en fin 106cm som va totalt utlekt, 6,7 kg 10 min senare
Tog en 9.85a för 2 veckor sedan, utlekt 113cm. Kör med medium varianten sånt jäääävla härligt häng i vattnet med spinnstopp på 7-8 sek.SMACKiBONK som vikegård hade sagtpripps blå -en klass för sej
Kommentera
-
Blev en tur på mälaren idag för *BoC* Fishing. 5 landade och några fler tappade. Största var på 5,9kg (nytt pb för mig), resterande 4 var på 1-3kg. De 2 största som landades togs på Zam Z Tails (röd/svart och tånglake råttan) och de 3 minsta högg på buster jerk tånglake 2. Tror alla missade högg mot våra buster jerks TL2 och papegoj. blev en sjuk huggperiod när vi kommit in i en stor vik som var 1-1,5m. Blev inte så långt fiskepass men var roligt med nytt pb iaf.*BoC* fishing
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
603 visningar