Den stora höstfiske tråden ( Gädda ) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den stora höstfiske tråden ( Gädda )

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Brunte Visa inlägg
    Igår plockade jag ut en semesterdag och drog iväg.

Jag och Richtermo drog 29 gäddor med topp på 6,5 kg. Härligt eftermiddagsrace där gäddorna smackade på snabbt fiskade Piggar, Buster Shallow och cobbar så det blev skum i vikarna. Mest snipor men gött med lite Bonanza.
    Ursprungligen postat av Danne Johansson Visa inlägg
    Härligt Brunte!

Själv var jag och polarn ute i Söndags. Blev 27 gäddor med 3 st 6+are som topp. Riktigt kul då dom flesta var pigga gäddor på ca 4-5 kg.

Återigen så gick slidern riktigt bra......tråkigt att 300 kronors betena får stryk av ett polskt plastbete.... Naturtrogna färger gick bäst i det klara vattnet.

/D
    Ja alla har vi olika förutsättningar När jag har fått en fisk och möjligtvis en eller ett par tappade så är jag salig över den ooootroliga framgång jag åtnjutit

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX Visa inlägg
      Ja alla har vi olika förutsättningar När jag har fått en fisk och möjligtvis en eller ett par tappade så är jag salig över den ooootroliga framgång jag åtnjutit
      Mm, det räcker iofs att få två fiskar om man fiskar som du gör...

Kommentera

Ursprungligen postat av Olof Visa inlägg
        Mm, det räcker iofs att få två fiskar om man fiskar som du gör...
        Tack det värmer Olof MEn det är sant - ibland får tom jag mer än en fisk på ett pass!
        Senast ändrad av CalleX; 2007-11-13, 16:01.

Kommentera

Äh, tacka vet jag ett Humphy Jerk inköpt hos Korken!
          Haha ja Humpyn funkar, trots att den är nästan lika ful som Korken......

Polarn var ute på landet nere i Gryt, hade inte med sig fiskegrejerna, men suget blev för stort så han lånade ett spö och ett par gamla atom av en granne..... drog över 20 gäddor på ett par timmar......trodde att gäddor inte högg på plåtbitar längre utan enbart krävde sofistikerade träbeten handlackade och lufttorkade i exakt rätt temperatur och bestyckade med kemiskt vässade legerade krok utveklade på Nasa.......

Gäddor är märkliga ibland!!!!
          Senast ändrad av Danne Johansson; 2007-11-13, 15:33.

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne Johansson Visa inlägg
            Haha ja Humpyn funkar, trots att den är nästan lika ful som Korken......

Polarn var ute på landet nere i Gryt, hade inte med sig fiskegrejerna, men suget blev för stort så han lånade ett spö och ett par gamla atom av en granne..... drog över 20 gäddor på ett par timmar......trodde att gäddor inte högg på plåtbitar längre utan enbart krävde sofistikerade träbeten handlackade och lufttorkade i exakt rätt temperatur och bestyckade med kemiskt vässade legerade krok utveklade på Nasa.......

Gäddor är märkliga ibland!!!!
            Vad det gäller Gryt och skeddrag, trodde jag det var en "sanning" att endast rostiga utö-drag fungerar bland tångruskorna!
            Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX Visa inlägg
              Du har inte rätt att uttala dig!
              Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

7/11-07

från 08.00-15.00

Grunt men öppet vatten funkade bäst, vi hade en blåst på ca 8ms och draggade runt oss i Karlskrona skärgård.
                Jerkbait med dova mörka färger var det som gällde och vi landade 17 eller 18 gäddor, tyvärr inga bamsar.

Kommentera

Vart tar ni gäddorna nu? i Sthlm menar jag med värtan skärgårn brunnsviken osv.. ni som fiskar där! Hittar ni dem djupt eller står dem och tjurar i vikarna?

Vilka färger funkar??? beten??

Då kör vi!
                  http://www.silverbums.com

Kommentera

Fantastiskt! Jag har faktisk också sår på fingrarna idag. Den gäddan jag fick var elak och skulle bråka.

Du har en poäng angående språket, tror jag börjar öva med ett spriiiiutliuuuder. Sedan är handlar det inte om dryghet, jag tror ordet du söker är kartig?!

Btw, Slaka är ett vackert litet samhälle utanför Lamboghetto, bra ställe att plocka betesfisk på. =)
                    Betesfisk i Slaka?! Vart finns det? Blå lagunen eller?

Kommentera

Var ute en sväng igår, synd bara att dagarna är så korta.

Hittade betesfisken och gäddorna i lovartvikar med angränsning till öppnare vatten.

Totalt 26 gäddor, 3 över metern, med tyngsta madam på 9,3 kg.

Naturtrogna färger gick som vanligt bäst, även om jag tog några fina på en röd/grön bulldog. Gäddorna stod ganska grunt och Slidern var återigen den som skördade mest.

Skitfiske på er!

/D

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      807 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      452 visningar
                      3 gillar