Ikväll bar de av på ett Sarvpass i X-sjön. (Sture och rapala, ssssscccchhhh..!) Fisket var helt ok med ett par fiskar kring 500 gram. Vid 22:30 ökade jag mitt PB 55 gram till 920 gr. Efter vägning så fotade vi, hann ta 2 kort sen gjorde den värsta gäddskuttet å flög i så nån längd hann vi aldrig mäta. Fiskepolarn bommade en megasarv som han fick upp till ytan, kan vara samma sarv som jag bommade för ca 2 veckor sedan, samma ställe. Båda gångerna har vi uppskattat vikten till nånstans mellan 1200 och 1400+...!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nytt PB idag igen!!
Collapse
X
-
Grattis till ett strålande fiske. (Sarvar är knappast hopplösa....he he).
Mete kan jag tänka, men tar ni dem på ytmete med bröd eller flötmetar ni?
Verkar vara ett höjdarvatten, men det blir nog svårt att hitta X-sjön på kartan..... fan!
Kom ihåg att meddela om ni drar upp den där gris-sarven (14 hg...puh!)Senast ändrad av grindpalm; 2003-08-04, 08:34.Gädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
-
Grattis
Då dröjer det nog inte länge innan det blir nytt sarvpb igen!
"Ah..det är bara skönt att vara ute och njuta av naturen.."
Ok om jag länkar min blogg till din? Skicka pm!
Länka till min är helt ok.
Kommentera
-
Flötmetar. Kör i håla i ett näckbälte som i sin tur sitter ihop med ett större vass/gräsbälte som de går i.. Vi kör Flötmete med majs, inte långt upp från botten. Kan tänka mig att bottenmete också skulle funka bra. Iaf på de grova. Men svårt från båt.Originally posted by grindpalm
Grattis till ett strålande fiske. (Sarvar är knappast hopplösa....he he).
Mete kan jag tänka, men tar ni dem på ytmete med bröd eller flötmetar ni?
Verkar vara ett höjdarvatten, men det blir nog svårt att hitta X-sjön på kartan..... fan!
Kom ihåg att meddela om ni drar upp den där gris-sarven (14 hg...puh!)
Kommentera
-
Förstår inte vad du pratar omOriginally posted by qvarnis25
Förhoppningsvis inte. Skamligt att du har JKPG som hemstad å inte Hva..! =P
"Ah..det är bara skönt att vara ute och njuta av naturen.."
Ok om jag länkar min blogg till din? Skicka pm!
Länka till min är helt ok.
Kommentera
-
Re: Nytt PB idag igen!!
My Lips are sealed, under förutsättning att jag får privatguidning någon gång.Originally posted by qvarnis25
Ikväll bar de av på ett Sarvpass i X-sjön. (Sture och rapala, ssssscccchhhh..!) Fisket var helt ok med ett par fiskar kring 500 gram. Vid 22:30 ökade jag mitt PB 55 gram till 920 gr. Efter vägning så fotade vi, hann ta 2 kort sen gjorde den värsta gäddskuttet å flög i så nån längd hann vi aldrig mäta. Fiskepolarn bommade en megasarv som han fick upp till ytan, kan vara samma sarv som jag bommade för ca 2 veckor sedan, samma ställe. Båda gångerna har vi uppskattat vikten till nånstans mellan 1200 och 1400+...!
Annars vet snart hela svenska befolkningen.
sigpic
Kommentera
-
Sturgeon: Vill du tjäna snabba pengar?
I så fall kan du väl översätta x-sjön till svenska?
Jag hörde ett rykte om att du har taskig ekonomi
Gädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
|
2 svar
425 visningar