Regnbågs fiske "put & take" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbågs fiske "put & take"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Regnbågs fiske "put & take"

klubben hyrde en put
    & take sjö i helgen.... fanns gott om båge där och dom var sätt hugg villiga trotts bad temperaturen i sjön ..... fisken kämpde förvånansvärt bra fick 4st.... vi var ca 10-14 pers där endel gick efter några timmar andra kom senare .... tillsammans drog vi upp ca 65-75 bågar
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Vilken sjö var det? Fyrväpplingen?

Kommentera

Japp.. det var södersjön... brukar du fiska i fyrväpplingen??
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

jag älskar P&T det är as roligt ju?
        Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

det är väl inget fel på p&t fiske?? ja gillar att fiska regnbåge, har hittat 2 grymma vatten i göteborg där det är bra kvalite på fisken/fredrik
          BIFF?? ME´LÖK. PASSERA

Kommentera

Hörrni, vad ni gör, förakta inte regnbågen. En ytterst svår fisk att komma överens med vid vissa tillfällen. Räknar en del regbågsfisken till de roligaste jag haft... Min första fisk i Emån var en vild båge, j...lar vad den drog i reven. Nä, ha respekt för all fisk...
            "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
            "Keep it simple"

//Jan O
            www.fisheco.se
            www.brofiske.net
            www.magazinefisheco.se

Kommentera

Men det är ju en steelhead, finns ju inga odlingar i hela åsystemet vad jag vet
              [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Jo nog var det en Steelhead... Fick faktiskt tre stycken nere i sea pool, huggen var explosiva och sedan en härlig fajt. Mellan 1,5 och två kilo i stark ström, det var häftigt....
                "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                "Keep it simple"

//Jan O
                www.fisheco.se
                www.brofiske.net
                www.magazinefisheco.se

Kommentera

sorry

aja hmm detta låter väl konstigt men "ber om utsäkt" för gårdagens lilla skara av inlägg från min sida... var på lite konstigt humör =/ alla gillar inte allt fiske och så var det väl i detta fallet...
                  ska hålla mina åsikter som är lite grövre för mig själv.. jaja hare bra alla !

Kommentera

Det jag inte förstår är att de tog bort mitt inlägg om specimenfiske det var ju seriöst mé.. Men det var väl för att dra ner på konflikterna som de tog bort allt i den diskussionen..

regnbågen ä en välkomnande bonusfångst, även om man fiskar med en 15 fotare så är ju delfin-hoppningarna tjusiga
                    [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                    2 svar
                    804 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg marryjoy63  
                    Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                    2 svar
                    452 visningar
                    3 gillar