Regnbågs fiske "put & take" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbågs fiske "put & take"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

men asså när jag fiskar regnbåge så tänker jag knappast på att det är vackert utan den oerhört roliga fajten med fisken,dom kämpar ju som faan!
    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Det fanns en vattenfylld gruva ute i Hargshamn för ett antal år sedan, den killen hade de vackraste regnbågar jag någonsin sett. En regnbåge som närmar sig lekdrärkt med hela fenor är som ett vackert smycke. Dom bågarna var odlade i kassar i havet och fajtades som tigrar....
      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
      "Keep it simple"

//Jan O
      www.fisheco.se
      www.brofiske.net
      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Jo jag bor i hallstavik inte långt från hargshamn har hört eller hörde tallas om den där gruvan med fisk förut.... finns den kvar fortfarande??
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Även om det är put and take känns det alltid jävligt gutt när det sträcker i snöret
          [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

va fan de är ju synd om fisken, först få den simma i en kasse och bli matad med pellets och sen släpper dom i den i nån liten sjö där den blir uppfiskad på en gång
            Blää

Kommentera

Lite synd kan väl tyckas men dom har nog ett gott liv ändå ...
              Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Låt dom där kaggfiskarna dra ur P&T sjöarna så man får ha pärlorna med vilda bestånd kvar för dig själv
                Sage RPL+ rock n roll

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                2 svar
                803 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg marryjoy63  
                Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                2 svar
                452 visningar
                3 gillar