Jo det fungerar det med. Men jag tror att chansen att lyckas att fånga en gös är större på kvällarna och på morgnarna!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
gös i mälaren
Collapse
X
-
Vad jag har läst så ska det fungera väldigt bra på mitt på dagen också.Originally posted by Stizo
Jo det fungerar det med. Men jag tror att chansen att lyckas att fånga en gös är större på kvällarna och på morgnarna!
Krävs troligen ltie mer arbete. Man blir tvungen att följa bottenstrukturen eftersom Gösen inte jagar aktivt vid ytan mitt på dagen.Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.
Kommentera
-
mer gös...
I mälaren tycker jag dagsfiske efter gös funkar mindre bra - däremot i grumligare skärgårdsvatten så kan man ta gös närsomhelst.
CR på gös är lite speciellt - då det ju är en god matfisk till skillnad från gädda....Jag kör så att de minsta och de största får gå tillbaka. Oftast får man också de största sist - dvs när det är mörkare - nappar det bra har man liksom mat-biten klar. Att bånka stor gös känns bara tråkigt - förutom att man inte har chans att ta den igen, när den är större - så försvinner en himla massa rom.
Sensate turen igår gav 2 gösar (en på 2.8) och en 3 kg gädda. Mina homies hade bättre "tur" - 8 gösar men en topp på 5kg - se bild.........work is just a bad excuse for not fishing!
Kommentera
-
Re: mer gös...
Gratulerar.Originally posted by Micko
I mälaren tycker jag dagsfiske efter gös funkar mindre bra - däremot i grumligare skärgårdsvatten så kan man ta gös närsomhelst.
CR på gös är lite speciellt - då det ju är en god matfisk till skillnad från gädda....Jag kör så att de minsta och de största får gå tillbaka. Oftast får man också de största sist - dvs när det är mörkare - nappar det bra har man liksom mat-biten klar. Att bånka stor gös känns bara tråkigt - förutom att man inte har chans att ta den igen, när den är större - så försvinner en himla massa rom.
Sensate turen igår gav 2 gösar (en på 2.8) och en 3 kg gädda. Mina homies hade bättre "tur" - 8 gösar men en topp på 5kg - se bild.........
Var i Mälaren är det du fiskar Gös?Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
612 visningar