Jag ha fått 7st gäddor den här helgen, på ca 4 timmars fiskande. De fanns i en liten bäck som inte är mer än 2-3 m bred. De vägde mellan 1,5-3 kg. Nästan alla högg på en kopparfärgad mepps.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddrapporter tack!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av world in my eyes Visa inläggVar ute tidigare i veckan, mellersta skärgården, i vissa av vikarna-lekvikarna helt dött, inte ett "pill" i bästa fall enstaka efterföljare,I vikarna med efterföljare är det uppenbart att leken fortfarande är i fullgång medans i dom mer "inslutna" vikarna med varmare vatten verkar den vara precis avklarad.
Undrar om det var det som ställde till det för oss, var skrämmande dött. Är även ganska ny på vattnen där i kring. Mina päron har haft stuga på Svartsö i ca 3år, fiskar där i krokarna. Man blir lite orolig när fisket är så trögt, att det bara är kasst fiske där helt enkelt. Men som sagt, kanske beror på leken...
Kommentera
-
Blev ett pass nu i helgen, i det varma vädret! Resulterade i 11 landade gäddor, med toppar på 4.2 och 3.8.. inte kaxigt med andra ord! Blev 2-3 tappade med.. 2 av dom landade hade fortförande rom i sig. Fisket ägde rum i Östergötland, i en sjö utanför Åtvidaberg
Kommentera
-
Sticker ut och fiskar vid forsmark imorgon. Får se hur det går, sist var det småtrögt. 2 gäddor runt 2kilo och en tappad runt 3. Leken verkar ju hållt på tills nu som det verkar, så det kanske har släppt lagom tills imorrn! :-)
Kommentera
-
Ny Rapport
Var ute en sväng i lördags och sökte gädda i en stor grund vik med mycket vegetation. Helt otroligt fiske på bigbandit shallow i ca06-färgen. Omkring 10 - 15 fina gäddor i båten med topp på 7,5. Den gäddan ratade dock banditen, men klippte en buster i färgen "tånglake".
I söndags tog jag ett kort kvällspass och på ungefär 2,5h blev det ca 8 gäddor. INGEN vägde under 5 kg... det är roligt!! Då regerade hellhound i gäddfärg! Grym huggperiod runt 18:00!!
Skitfiske/ Fredrik
Kommentera
-
Blir en smula avis. Jag har bara upplevt trögt fiske. Får se hur det blir imorgon...
Kommentera
-
Nu lossnade det ....
Var ute i Fårskärssjön nu ikväll.
På en timme hade jag inte tio kast i rad utan hugg.
Två stycken under två kilo , ett 40-tal mellan två och tre kilo.
Tyvärr inga stora , men ett sniprally är kul ibland.
Alla togs på Slider mört och returnerades med mild hand.
Strike pro Contest-180g är dock för kraftfullt , nästa gång
tar jag UL-spöet så gäddorna ska kännas större.Spiggpimplare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sälstryparn Visa inläggVar ute i Fårskärssjön nu ikväll.
På en timme hade jag inte tio kast i rad utan hugg.
Två stycken under två kilo , ett 40-tal mellan två och tre kilo.
Tyvärr inga stora , men ett sniprally är kul ibland.
Alla togs på Slider mört och returnerades med mild hand.
Strike pro Contest-180g är dock för kraftfullt , nästa gång
tar jag UL-spöet så gäddorna ska kännas större.
Blä på dig... Vart hittar ni all fisk.
Dagens tur gav mig 2 gäddor, bägge strax under 2 kilo. Trögt med andra ord. Bägge högg dock inom ett 5-minutersintervall, och de var pigga, rejält pigga.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
|
2 svar
807 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg