Så trött på denna "skit" fisk!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Så trött på denna "skit" fisk!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Spinnfiska med en relativt stor trekrok (enkelkrok kanske är ännu bättre?). Då bör du ha svårt att kroka dem (lätt att inte kroka dem) och fiska sent på kvällen (då brukar jag iaf inte fånga näbbiss). Lätt att kroka av dom också.

Nån annan än jag som fått mitt näbbgäddefiske "förstört" av öring nångång? :P
    Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Nilsson och SG....

Suck....

Har ni, eller ej fått många näbbisar?

Om inte, sluta kommentera, tack?

Såg nu på er ålder att ni kanske inte vet bättre ;-)

Läs mitt inlägg nu så förstår ni ;-) om inte så tar vi det igen.....Klipper fisken så jag kan kroka av den (varför i helvete skulle jag klippa den på mitten!!!!)............ok?

SG. ÄTER ALL FISK som klassas som fisk (i mina ögon) , om du har problem med att jag INTE slänger tid på tortering av näbbgädder..ja, ring/mail/ till dem som bryr sig!

Vi pratar fiske, och inte SLAKT.

Återigen tack för andra bra inlägg ;-)

Kommentera

Uselt, verkligen uselt, att dra upp det här med ålder. Svagt mkt svagt. Men Dryghet är kanske nåt som kommer med åldern?
        Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Ursprungligen postat av Mowgli Visa inlägg
          Nilsson och SG....

Suck....

Har ni, eller ej fått många näbbisar?

Om inte, sluta kommentera, tack?

Såg nu på er ålder att ni kanske inte vet bättre ;-)

Läs mitt inlägg nu så förstår ni ;-) om inte så tar vi det igen.....Klipper fisken så jag kan kroka av den (varför i helvete skulle jag klippa den på mitten!!!!)............ok?

SG. ÄTER ALL FISK som klassas som fisk (i mina ögon) , om du har problem med att jag INTE slänger tid på tortering av näbbgädder..ja, ring/mail/ till dem som bryr sig!

Vi pratar fiske, och inte SLAKT.

Återigen tack för andra bra inlägg ;-)
          Ok nu börjar jag tröttna. Du skriver ett inlägg på ett forum om att du har problem med näbbgäddor. Vissa svarar dig, både ger pikar till hur ditt fiske verkar bedrivas, men även tipsar om hur du kan undvika ditt problem.

"Vi pratar fiske, och inte SLAKT"

Snackar vi fiske här? Får nog säga att det märks inte, tycker snarare det snackas om respektlöshet mot djur och i de fall när man saknar argument, mot folks ålder.

Trodde du inte folk på forumet skulle bry sig om att du klipper en helvettes massa näbbgäddor per pass? Du har fortfarande inte svarat på om du käkar upp alla näbbgäddor. För att svara på din fråga, ja jag har fått näbbgädda.

Om jag har problem med ankor när jag metar till exempel sutare, ska jag klippa dom då? Kan ju vara jobbigt att kroka av dom när de är så aggresiva om man råkar kroka dom?

Pinsamt att söka argument som "ålder" osv. när man inte har motargument.

Kommentera

Byt ställe eller vänta ett tag tills dom börjar röra på sig. Om det inte funkar och du bara måste fiska ut med lite lättare saker och ha kul istället. Annars går det väl kanske att använda dom som agn?

Kommentera

Vill inte vara moralpredikare (slår nämligen ihjäl myggor), men du uttryckte dig lite plumpt iom att "du klipper dom rakt av"
              Jag förstår att folk reagerar ....
              Som de flesta andras svar skulle jag verkligen rekommendera dig att byta plats... fiskar jag aborre och bara får mört på min stackars mask byter jag definitivt plats ....
              Men det är i min värld ....
              Skriv in din signatur här >> d'oh?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
              6 svar
              2 199 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
              174 svar
              40 208 visningar