Ursprungligen postat av FiskenFreddy
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Landlax vättern
Collapse
X
-
Haha inga problem, ja det är hur lätt som helst att hitta dit. Det är bara att svänga av höger från riksväg 50 mot Borghamn och köra rakt fram, tror till och med det står skyltat med hamnen eller vandrarhemmet på vägen sen. Hamnen ligger precis vid vandrarhemmet.
-
Min vinterspole sitter det 0.35mm på..Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inläggKör ni nylon nu när det är minusgrader eller hur löser ni isbildningen?
Vilken dia är lagom?I varje motgång finns ett frö till framgång.....
Kommentera
-
Har du hört uttrycket allt går med lite våld och vaselin? och skulle det inte gå ändå så testa med mer våld eller vaselin?Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inläggKör ni nylon nu när det är minusgrader eller hur löser ni isbildningen?
Vilken dia är lagom?
Sålänge det inte är för jävla kallt kan du smörja linan med vaselin, det finns massa sätt att göra det på, tillexempet så lägger vissa spolen i ugnen på 50 grader och smetar på vaselin som sen smälter och impregnerar linan, andra sätter en klick i varje ögla innan invevning de första kasten så linan verkligen blir vaselintäckt.Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.
Kommentera
-
Jag har ett pass inplanerat på östsidan på torsdag, men SMHI säger att det ska blåsa östligt och vinden verkar peka åt lite alla möjliga håll nu dagarna innan. Som jag förstått det bygger hela landfisket på att bytesfiskens mat blåser in mot land. Är det någon idé alls att fiska om det blåser ut från land?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
599 visningar