Ursprungligen postat av Tool
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vertical jigging rapporter!
Collapse
X
-
jag ska ut ett antal pass nästa vecka, och det lutar mot att det blir rätt mycket verticalfiske för mig då. kommer koncentrera mig på branterna i mälaren. djup mellan 2-15m. rapporter kommer nästa vecka. skitfiske på er
Kommentera
-
Var ute den 26 April och vertiklajiggade med betesfisk. Vi var ute c:a 6 timmar och fick 16 gösar och en gädda allt fick dock gå tillbaka utom en gös som vi behöll som matfisk. Nu var det dock inga stora gösar vi fick. Den största var på 1,7 kg. Sen var vi ute veckan efter och då fick vi en gädda som var mindre än betesfisken. Det blev en liten gös med men den fick gå tillbaka och växa på sej lite till. Kab ju säga att detta var mina två första pass med denna fiskemetod. Ska försöka komma ut på min "hemma sjö" med och se om man kan vertikala upp några gäddmadammer med och några storabborrar kanske. Det verkar vara en effektiv metod bara man tar sej tiden och lär ordentligt.
Kommentera
-
var ut igår och fiskade lite verticalt, det resulterade i en enda abborre på ca 250gram. platsen var mälaren runt västerås.
Kommentera
-
ikväll blev det 7gös på 2man på verticalfiske i mälaren. imorgon försöker jag på dom stora =)
Kommentera
-
kan tillägga på mitt tidigare inlägg att jag fiskade på djup mellan 2,5-4m och att platsen var lera utanför ett stengrund i mälaren =)
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
|
2 svar
443 visningar