sant matte
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddfisket i Blekinge?
Collapse
X
-
Åker du ut i stolmskärgård kan du få fisk även om det blåser nordligt å är soligt väder .Ursprungligen postat av Ekengoeswild Visa inläggTjena, har inte fiskat på hela hösten/vintern, och tänkte nu höra hur gäddfisket i Blekinge ser ut.
Fiskar mest jerkbait och vanligt spinnfiske.
MVH // Eken
I blekinge i samma väderläge är helt värdelöst då vattnet sjunker å blir klart .
Eller för att citera min kompis, brosan här på fs efter våran usla april vecka i blekinge 2007.
Hade ja inte betalt för skiten så hade ja åkt hem på en gång .
Kommentera
-
Kommentera
-
Hej
Det har dragit igång riktigt bra fiske i Karlskronatrakten se http://www.kamms.se/gallery1_10.html
Fisket här är utan tvekan outstanding.
Kommentera
-
-
Varför klankar alla ner på Blekinge fisket? eller alla kanske jag inte ska säga.
Jerklimpan, stanna gärna hemma i Sthlm än att komma ner hit.
Vet ej om det är så dåligt just nu, Sportfiskegiganten anordnade en jerkträff förra helgen vilket resulterade i en fin 15kg madamm,+ en massa andra. Jag kan hålla med om att det är riktigt segt ibland, men det är ju det som är just tjusningen med just fisket i Blekinge skärgård. I ärlighetens namn hade de ju inte varit skoj om man skjutit 20-taggare till Älgtjur varje pass man är ute.
NÄ spänning ska det fasen vara.
PS det går att fånga gädda i Nordlig vind, gäller bara att tänka vart de kan tänkas stå.?!!
/Fantasten
Kommentera
-
Ni som skrivit i denna tråd är nu ifrån Blekinge eller grundar ni era åsikter på några få fisketurer? Jag har jobbat som fiskeguide i karlskrona dom sista 2 åren och fisket har varit riktigt riktigt bra till den större delen. Sen så är det självklart att fisket inte är lika bra när det blir en sommar som förra var(2008) med väldigt många dagar solsken och absolut stiltje, den skärgård som då producerar ett kvalitativt fiske skulle jag vilja se. Sen så måste vill jag flagga för att sthlmskärdgård och dess fiske nu är så dåligt att länstyrelsen har diskuterat att fria gäddfisket där i något år för att om möjligt rädda det, detta har jag hört från väldigt insatta personer i område. Det senaste man gjort är ju trots allt att sätta en hårdare fiskekvot. Även om det inte är reglerat till bara sthlm så vet vi nog alla att det oftast ska bli kris på vatten där dom som bestämmer har sina hem(min egen åsikt och tanke).Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inläggÅker du ut i stolmskärgård kan du få fisk även om det blåser nordligt å är soligt väder .
I blekinge i samma väderläge är helt värdelöst då vattnet sjunker å blir klart .
Eller för att citera min kompis, brosan här på fs efter våran usla april vecka i blekinge 2007.
Hade ja inte betalt för skiten så hade ja åkt hem på en gång .
Det där med båtar är jätte konstigt, för visst kan det vara ruskigt mkt båtar i blekinge(läs karlskrona) men om det ens är 10% av dom som fiskar så är det en spektakulär syn. Att fiska en hel dag i karlskorna trakterna utan att stöta in i en enda person i vikarna har då inte varit några problem, men kanske jag har andra fiske platser än dom andra 1000båtarna!?!
Men visst, fisket efter gädda blir mer och mer populärt och det är kanon att folk börjar förstå att gädda, som allt annat inte är en outtömlig källa, så vi måste börja ta hand om denna kanske Sveriges vanligaste och bästa sportfiske produkt. Men inte behöver vi väll gå korståg? För nog har vi alla haft dagar när allt känns dött, speciellt den tid som dom flesta skrivit om, alltså väldigt tidig vår. När det är kallt i vattnet och gäddans metabolism är ruskigt låg och det kostar väldigt mkt energi för en gädda att ta en annan fisk.
En tanke, absolut inte kritik...!!
Senast ändrad av Allmana_mini; 2009-03-14, 19:27.Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
606 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av anteman
2025-05-23, 22:14
|
||
|
Startad av anteman, 2025-06-01, 00:51
|
1 svar
258 visningar
4 gillar
|
Senaste inlägg
av efc__
2025-06-01, 20:32
|
||
|
Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
|
2 svar
403 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg
av HarpoonMan
2025-12-03, 11:09
|
lite fel tid kanske men iaf
åk upp till Stockholms skärgård om ni tycker det är trångt,där kan man snacka om kö i vikarna
Kommentera