Rapport från GBG - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapport från GBG

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rapport från GBG

Tänkte starta en liten tråd och jag hoppas att andra i området hänger på och fyller i

Stensjön är nästan helt isfri, Rådasjön har börjat där det är lite mer strömt vatten.
    Horssjön eller Horrsen är lite is kvar på oxå. Dessa ligger ju i mönldal/mölnlycke.
    Var ute i Torslanda och kolla Amhult och den var helt isfri, dock stendöd på napp. Nån som vet om det finns fisk i den pölen?
    Rannebergen och St.Mölnesjön börjar att spricka upp, lossat helt ifrån land och där det finns rinnande vatten går det utmärkt att meta. Dock inte helt bra öppet för kastfiske.
    Har inte sett nån is längst hela kusten så havet är nog isfritt men jag vet inte om det blir tillräckligt varmt för havsöringen att komma in den 1:a april. Nån som vet nått bra ställe att fiska öringen på???

Fyll gärna på mer om vilka sjöar det inte ligger is på

Sävelången är isfri

Kommentera

Var och fiskade i Sävelången idag, inte helt isfri kan jag väl säga, det håller på att släppa men många utav vikarna innehåller fortfarande is.

Härlanda tjärn är dock helt isfri och fick några små hugg. Vattnet är nog lite kallt än

Kommentera

Ursprungligen postat av Metatron Visa inlägg
        Var och fiskade i Sävelången idag, inte helt isfri kan jag väl säga, det håller på att släppa men många utav vikarna innehåller fortfarande is.

Härlanda tjärn är dock helt isfri och fick några små hugg. Vattnet är nog lite kallt än

Ok den är isfri till 99.99% (åtminstone i måndags när jag var där, senvar det ju ganska mycket minusgrader någon natt men så mycket kan det ju knappast ha byggt på tycker man.

Kommentera

Skulle testa lite nya grejer i Delsjön idag men isen var i vägen. Fanns öppet vatten om man gick ut på udden vänster om badplatsen, tyvärr hade jag begett mig till andra sidan för att testa mina jerkar och där låg isen tjock på vissa ställen. Släpper nog tillräckligt för att få plats att fiska lite jerk på ett par dagar om det inte är så jäkla kallt på nätterna i fortsättningen.

Kommentera

Nån mer som varit runt i GBG óch kollat isarna? Vet att öringen drar på onsdag men det kan ju vara lite kul med aborre och gädda oxå såhär på vårkanten....

Kan oxå meddela att Göta älv och den andra kanalen e helt isfri runt Kungälv, dock väldigt grumligt vatten

Kommentera

Kunde inte låta bli igår kväll att dra ut och fiska igen, Rådasjön är 99 % isfri, lite is kvar vid bäcken till Stensjön men annars helt isfri Dax att tackla på för vårfisket

Kommentera

Satt och kolla på islossningen på Lilla Delsjön idag, redigt faschinerande, ungefär som att se färg torka. Lika mycket napp oxå

Kommentera

Stod nere vid rödasten igår kväll och kasta men det var bara kustbevakningen som nappa.
                  dom hade gjort 20 kontroller igår men det var inte nån som hade fått nåt.
                  är det nån som fått öring än??

Kommentera

Tja! idag var vi ute runt marstrand, tjuvkil m.m. igår såg vi 2 öringar bli landade ena runt 50-55 cm.

Och vi själva idag fick 5 st öringar, dock så var alla för små, mellan 30-40 cm! så dem simmar vidare. hade dock större efterföljare och dem verkar lite sega än så länge.
                    Körde spinn med upphängare, fiskade långsamt med mkt spinnstopp / tobbe
                    2006 schturabburejsn ur

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                    2 svar
                    804 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg marryjoy63  
                    Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                    2 svar
                    452 visningar
                    3 gillar