Skitfiske i Nyköping idag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skitfiske i Nyköping idag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Skitfiske i Nyköping idag

Jag och min polare Patric tänkte meta Gädda nere i Nyköping. Klockan 7 var det dax att åka och vi var väl framme strax innan 8 ... vädret känner ni ju redan till idag ... typ +1 grad och ihållande regn.

Upp med några mörtar och i med gäddmetet. Men det var dött ... helt dött ... Patric körde mest spinn med diverse jiggar och wobblers men det funkade inte heller.

Tillsynsmännen var ute i en båt och metade också men det gick inte bättre för dom vad vi såg.

Vid kvart i 12 var vi så blöta och frusna om händerna så vi beslutade oss för att åka hem utan att ha sett en gäddfena ens. Tur man hade flytoverallen så man höll sig torr om kroppen iallafall.

Frågan är om det endast var vädret som det berodde på att fisket var kass eller är "Gäddsäsongen" över i Nyköping ?
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

säsongen är nog inte över men detta lågtryck är nog ingen höjdare för någon fisk!vattnet kyls nog ner en hel del av all snö..

Kommentera

enligt Rudis å Kråkis hade de sitt fiske på enochenhalv meters vatten och med en yttemp på 0,3grader....
      M@, pratade med Lundberg ang. nyköping. Sedan köldknäppen kom har fisket försämrats markant...(hur sjukt som helst men ändå)
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Originally posted by Push-Up
        enligt Rudis å Kråkis hade de sitt fiske på enochenhalv meters vatten och med en yttemp på 0,3grader...
        Satan, det var inte lite kyliga pikes.

//K
        BJ@

Kommentera

Fan va tråkigt att det inte blev någon fisk! Själv var jag ute i Lördags, en gädda på 4.1 kg lyckades man i alla fall lura... Inga bilder tyvärr denna gång pga att man var så duktig och glömde kameran. Fast en 4 kilos är väl ingenting att fotografera heller...

Nu börjar man faktiskt längta till ismetet...

Kommentera

Färgat vatten är det sämsta som kan hända i Nyköping. Regn drar med sig sediment från hela åsträckan, med ett chokladfärgat vatten som resultat. Jag har haft skapligt fiske efter köldknäppar, men aldrig vid "brunvatten".

Kommentera

Stenbocken, men tycker inte du som vi att det är konstigt att det blir så enorm skillnad, lixom lite "heaven and hell" "allt eller inget".
              Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
              Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
              Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Originally posted by Push-Up
                Stenbocken, men tycker inte du som vi att det är konstigt att det blir så enorm skillnad, lixom lite "heaven and hell" "allt eller inget".
                svart eller vitt, av eller på osv. extrema väderomslag suddar tydligen ut gråskalan.

//K
                BJ@

Kommentera

P-U: Nu vet jag inte hur de fiskade, men de körde dygt tre och en halv timme. Om de fiskade som de gjort tidigare i år, med samma metoder, ställe och djup, var det kanske inte det som gällde i dag. Betesfisken flyttar sig, och jag antar att vattnet var färgat efter sista tidens regn, men att de valde att fokusera på kylan som vboven i dramat. Generellt sett blir fisket sämre längre fram mot vintern vad jag vet. Bör påpeka att jag endast gjort runt 20 pass där under årens lopp, och att locals som t.ex. FL kan fisket MYCKET bättre än mig.

Kommentera

Stenbocken, jag skyllde inte på något utan det var mer en fråga.

Vi testade både spinn och mete, från 1 meters djup till botten i nästan efter hela ena sidan i hamnbassängen.

Tillsyningsmännen driftade av hela bassängen ett par gånger samt åkte även upp i ån en repa. Tror inte dom fick någon fisk heller ... inte vad vi såg iallafall.
                    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                    Fiskesnacks regler hittar ni Här
                    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                    2 svar
                    815 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg marryjoy63  
                    Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                    2 svar
                    458 visningar
                    3 gillar