Bergman: Nä, det gjorde du inte. Det kan vara slitigt där nere, vilket du kommer att märka när du lagt fler pass där. Jag svarade ju egentligen P-U. Jag tror att färgat vatten är en egenskap som försämrar fisket mkt mer än en ev. köldknäpp, vilket jag baserar på de pass jag lagt där under väldigt skilda förhållanden, utöver samtal med lokala fiskare. Jag har några bompass där, men även pass då mitt sällskap varit de enda som fått fisk, efter att vi antingen flyttat oss eller kört annorlunda metoder.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Skitfiske i Nyköping idag
Collapse
X
-
Men det har varit skitfiske här i flera veckor nu. Dom jag känner som fiskat ("nyköpingseliten") har fått max 2 per pass eller nåt. Lundberg tog iofs en på 10.1 i förra helgen men annars har det varit sunkit. Angående bajsvattnet så kom det i lördags och det har varit lika dåligt innan dess så den här gången kan man inte skylla på det. OCh någon skrev att betesfisken står på andra platser. Det gör dom inte. Dom står bara i mer koncentrerade klumpar men på samma ställen i stort sett. Längst upp i bassängen och ån håller förresten MASSOR av feta mörtar just nu så det är antagligen där större delen av gäddorna står. Men vem vill egentligen stå uppe i krysset (längst upp) och fiska? Hur tråkigt som helst även om det är där man får mest fisk.Vill ha båt!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
607 visningar