Var ute och fiskade vid kust häromdagen efter havsöring och makrill kanske lite sent för öringen men man kan ju alltid försöka iallafall för att göra historien kort så på första kastet så får jag nått på kroken och det visar sig nämligen vara en fjärsing blev väldigt förvånd för jag hadde aldrig fått någon fjärsing och jag trodde att dom var ganska så sällsynta och fanns bara längre ut i havet eftersom att jag stod på stenar och fiskade men jag släppte i den igen och testade igen får något på kroken igen och så klart är det en till fjärsing men den fick jag tyvärr döda eftersom att kroken hadde satt sig väldigt dåligt så fisken både led och skulle knappast överleva med den skadan så jag tog min fisk påk och slog den cirka 3 gånger i bak huvudet/nacken så dog den. Jag kastar ut igen får inget sen testar jag igen och det hugger till än en gång och såklart så är det en fjärsing igen och det är faktist lite oroväckande att den finns så nära en strand och på så grunt vatten så själv kommer jag nog inte bada speciellt mycket i havet på sommaren. Jag får fjärsing efter fjärsing men det är ju roligare att få något på kroken än inget alls. Efter att jag jag fiskat i ungefär 1 timme så planerade jag på att åka hem men kastar ett sista kast och efter jag vevat in 5 meter kanske så känner jag att det hugger till riktigt ordentligt och det kändes inte som fjärsing det kändes tyngre och jag är nästan helt säker på att det är en havs öring jag vevar in lungt och när den väl kommer upp på land så ser jag att det är en riktigt stor fjärsing hadde inget mått band men skulle säkert tippa på 20-25 centimeter och sammanlagt fick jag 10 fjärsingar på en timme riktigt skoj faktist

Kommentera