Var ute vid svärföräldrarnas sommarställe i Himmerfjärden idag.
Eftersom det blir en hel del fiskande där året om var jag ju inte sen med att ta med mig isborren och kolla istjockleken. Uppemot 60 cm tjock var den på vissa ställen
Något fiskande blev det inte av idag men nu svävar man ju uppe i det blå med alla tankar och ideér man fått.
Eftersom jag inte är van med is ute på våra bräckvatten så fick jag för mig någon fix ide om att rigga lite angeldon, Men problemet är vart jag hittar jag mörten? Har ingen mörtsuga själv och helst av allt hade jag nog velat köpa den.
Normalt sett denna årstid brukar jag fiska HÖ i dessa trakter men då är det fluga som gäller. Någon som prövat angla med Räkor med lyckat resultat?
Eftersom det blir en hel del fiskande där året om var jag ju inte sen med att ta med mig isborren och kolla istjockleken. Uppemot 60 cm tjock var den på vissa ställen
Något fiskande blev det inte av idag men nu svävar man ju uppe i det blå med alla tankar och ideér man fått.Eftersom jag inte är van med is ute på våra bräckvatten så fick jag för mig någon fix ide om att rigga lite angeldon, Men problemet är vart jag hittar jag mörten? Har ingen mörtsuga själv och helst av allt hade jag nog velat köpa den.
Normalt sett denna årstid brukar jag fiska HÖ i dessa trakter men då är det fluga som gäller. Någon som prövat angla med Räkor med lyckat resultat?

Kommentera