Jag och en polare hade tänkt oss lite pimpelfiske på vombsjön nu till helgen. tänkte bara kolla ifall någon har varit där nyligen och vet hur isen är? Har även hört det ska finnas gös i vombsjön. Någon som har fått någon iår?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Israpport om Vombsjön?
Collapse
X
-
Tjaa
Har inte varit där på ett bra tag nu men gå in på sidan här och titta lite extra i gästboken där ser du rapporter från vomb osv
, Fisket efter abborre är strålande där fast gös kan du glömma...
Edit :
Ifall du tänker sticka ner till helgen så äre bara att skicka ett pm till mig så kan jag hjälpa dig vart du ska stå osv... Där brukar alltid vara över 50 fiskare men inte alla som får fisk..Senast ändrad av Junior_Sanin; 2010-03-19, 16:22.SFK Spinnaren
Kommentera
-
Isen är väldigt tveksamt hållbar, jag kollade Ringsjön idag och jag skulle nog akta mig för att gå ut där.Ursprungligen postat av Falken Visa inläggJag och en polare hade tänkt oss lite pimpelfiske på vombsjön nu till helgen. tänkte bara kolla ifall någon har varit där nyligen och vet hur isen är? Har även hört det ska finnas gös i vombsjön. Någon som har fått någon iår?
De två sjöarna är ganska lika i tillfrysningen.
Ang Gös i Vomb så kan jag säga att i somras mötte jag yrkesfiskarna vid rampen i Björka, dom hade ca 120-150kg stora fina abborrar på vikter upp emot 1,3-1,4kg i båten och bara 2 Gösar på strax över kilot.
Så det finns gös men dom står glest, ska du satsa på gös så testa finja eller ringsjön.
Conny
http://team-vraken.zoomin.se/[FONT="Comic Sans MS"]Team Vraken
http://www.team-vraken.blogspot.com/[/FONT]
Kommentera
-
Isarna i Skåne kollar Du på Pimpelforum / Isläget eller Gästbok läs
eller på Vombfiskes Gästbok
Annars prova Västersjön, Skåne borta vid "Bananen" där finns GÖS1
GLÖM INTE SÄKERHETSGEJERNA!!!!!!
Kommentera
-
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
603 visningar