Fiske med Falken 13 mars 2010 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske med Falken 13 mars 2010

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske med Falken 13 mars 2010

Nu börjar man landa - bara rester av träningsvärken kvar...
    Vi var några arbetskamrater & kompisar som lyckades få komma med på en resa ihop med ett skönt gäng från Varberg nu i helgen.

Fisket var helt sjukt bra - dock tog jag själv "bara" två över - 16,6 + 12,7kg och var lite missnöjd..

Sammanlagt 36 torskar över 10kg på 9 personer... Bästa turen på 15år enligt Stahre - läs mer (om 13 mars) på hemsidan:

http://www.falkenfiske.se/nyheter1%20copy.html

.
    Bifogade filer

Jaså du var med på den turen ett stort grattis som fick uppleva det fisket. Tog ni alla torskarna på samma vrak?
    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Hej!
      Vad har ni för prylar till detta fisket? Egna eller hyr ni på båten?
      Vilken typ av beten gäller och ungefärlig vikt?
      Undrar oxå lagom storlek på rulle o typ av lina?
      Mycket tacksam för info!
      MVH Jörgen

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
        Jaså du var med på den turen ett stort grattis som fick uppleva det fisket. Tog ni alla torskarna på samma vrak?
        Japp ,det var verkligen en upplevelse.

Vi tog fisken inom ett avgränsat område men inte alla på själva vraket utan torsken stod även i koncentrationer runt om.

Kommentera

Ursprungligen postat av besatt Visa inlägg
          Hej!
          Vad har ni för prylar till detta fisket? Egna eller hyr ni på båten?
          Vilken typ av beten gäller och ungefärlig vikt?
          Undrar oxå lagom storlek på rulle o typ av lina?
          Mycket tacksam för info!
          MVH Jörgen
          Du kan hyra på båten om du vill - det var flera som gjorde det och som lyckades bra. Båten har även gott om pilk med sig om du behöver komplettera efter ett tag...
          Själv hade jag alla prylar med mig men det blev allt lite tunt i betesboxen mot slutet. Man sätter en hel del pilkar på vraken.

Själv fiskar jag med ett Edge siege 24pundsspö och Avetrulle men vilken kombo som helst i ambassadeur 7000-klassen med 20-30 pundsspö funkar - kvalitet lönar sig här - man vill ju inte tappa en 20+ för att utrustningen falerar.

Pilk 250-400g - fiskade själv med 200-300 den här gången men stömmen kan säkert tvinga upp en till 500 ibland?
          Rund-/rörpilk funkar bra men vi testade även med jigg några släpp - blir ju lite dyrare om man sätter dem men ibland påstås de utgöra skillnaden mellan fiasko & succé.

Det kan gå åt mkt lina vid bottennapp och trassel om man har otur så snåla inte och ha med extraprulle /extraspole.
          Längst ner använder du 1-2m grov nylon som slittafs. Knyt nylontafsarna hemma och ha med i tackelfodral så går det snabbt att byta - är inget kul att sitta med grejerna i handen och knyta när det kommer upp stortorsk till höger och vänster...

Finns mer skrivet om detta här på FS om du letar - annars kan du PMa mig så kan vi höras vidare.

Mvh Hejan

Kommentera

Ursprungligen postat av Hejan Visa inlägg
            Japp ,det var verkligen en upplevelse.

Vi tog fisken inom ett avgränsat område men inte alla på själva vraket utan torsken stod även i koncentrationer runt om.
            Okej tack för svaret!

Från början sa dom att det var från samma vrak men det var jag och många som jag känner tveksama till. Det är nu uppe i över 130 torskar över 10 kg och att ett vrak skulle släppa i från sig den mängden fisk utan att fiskas i sönder.
            Senast ändrad av Patrik (Team Poseidon); 2010-03-21, 15:17. Anledning: La till text
            Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Fan vad grymt. Nu har jag bokat en 12 timmars tripp med falken den 9 April!

Kommentera

Ursprungligen postat av Marc_Bolan Visa inlägg
                Fan vad grymt. Nu har jag bokat en 12 timmars tripp med falken den 9 April!
                Hehe - tackade nej till den resan tidigare idag (ont om tid) - hoppas ni får riktigt bra fiske...

Kommentera

Ursprungligen postat av Hejan Visa inlägg
                  Hehe - tackade nej till den resan tidigare idag (ont om tid) - hoppas ni får riktigt bra fiske...

Haha, jasså fått blodad tand?

Hur var bästa taktiken? Vilken tjocklek på nylontafsen är bäst? Har 0,28 power pro.

Trekrok eller mack på pilken? Hur många pilkar satte ni var?

Kommer bli jävligt kul, och ett bra pris var det också!

Kommentera

Nja, de flesta körde nog vanlig rörpirk med trekrok. Själv testade jag både jigg & pirk men gick över till pirk pga kostnaden - satte väl en 10-15st.

Ha gärna med dig en pinne att dra loss bottennappen med - brukar klä en pinne med vanlig racketlinda för tennis- eller badmintonrack och ha med mig. Man vill ju absolut inte att linan skall brinna av uppe vid ytan...

Vilken tjocklek på mono som är bäst skall jag låta vara osagt men själv brukar jag köra 0,90-1,0mm (mest för att jag kör det i Norge och inte har någon annan grovlek)

/Hejan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 202 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    174 svar
                    40 213 visningar