lödde 2004 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lödde 2004

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• lödde 2004

För andra året i rad roade jag mig med att titta på flötet i lödde å.
    Genom lite omplanering tajmade vi in riktigt fint väder - med +17 och sol - i början. Det blev också en fin start med nytt pb på abborre 1.180 som togs på jigg - slänger in en bild. Tyvärr lyckades vi inte komma upp i förra resans 3 gäddor - låt vara ingen stor. Vi bommade på gädda trots 4 1/4 dagars fiske - sista dagen var det storm och ösregn så det blev bara 2 timmars fiske innnan vi trötta körde hem de 60 milen.

Lödde är verkligen super segt - en kille från Norrland var inne på sin 11:e pass utan fisk denna vår...han planerade att fiska hela Mars ut. Men det kom ju upp abborre på 1,6 och gädda på 14 och 15kg..när vi var där - så chansen finns!
    Fn tro´t om man inte åker ner nästa år igen......
    work is just a bad excuse for not fishing!

Kul med abborren, antar att få ställen har en sån spänning hela tiden trots en massa bomdagar.........kan bara försöka känna efter hur det kan kännas när väl flötet dyker
    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Hejsan!
      Har vart där 2 gånger nu det sista me 2 bompass.
      Var där lördan den 13mars och torsda 18mars 30-35 mil ner bara kl 04 på morgonen sen hem vid 17 alltid trevligt. Båda turer vara upp tidigt och sen hem.
      vi missade en abborre första turen och även andra.
      Men ingen gädda ble det. Men till hösten blir det mer turer.
      hare gött mvh richard

Kommentera

Har fiskat i Lödde en gång och det var under svällande sommarhetta, då jag försökote mig på åns borrar. Men den spänning som P-U beskriver känner jag nog allt igen även om chansen är minimal för att få något att stoltsera med

Kommentera

Var där i våras, funderar även på att åka dit i vår... 2005 var det 3 dagars fiske utan ett enda napp

Kommentera

Om man får tro fångstreapporterna är Lödde inget för amatörer. Du måste veta toppografin i ån helt utantill samt använda topptrimmade tackel och verkligen kunna fisket. De fiskare som verkligen är duktiga kommer ofta till sin rätt i Lödde Å. En "Svensson" som bara sticker dit och tror att det bara e att dra upp 10kg har nog aldrig varit så fel ute.
            sigpic

Kommentera

Lödde suger fett!!!!!!
              Skulle aldrig åka dit igen om jag så fick betalt.
              Det är skitigt o äckligt överallt.
              Var uppe på pizzerian brevid ån och skulle hämta en pizza, frågade efter pizzasallad varpå den läbbiga typen bakom disken tar upp nåt som liknar en hundbajspåse och daskar den ner i pizzakartongen, charmigt eller hur?
              Idioten som hyr ut "stugor" vid sjösättningsrampen är ett riktigt lågvattenmärke för hela Skåne, det han kallar stugor är i själva verket en container där han låser in folk, VARNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av NIX
                Lödde suger fett!!!!!!
                Skulle aldrig åka dit igen om jag så fick betalt.
                Det är skitigt o äckligt överallt.
                Var uppe på pizzerian brevid ån och skulle hämta en pizza, frågade efter pizzasallad varpå den läbbiga typen bakom disken tar upp nåt som liknar en hundbajspåse och daskar den ner i pizzakartongen, charmigt eller hur?
                Idioten som hyr ut "stugor" vid sjösättningsrampen är ett riktigt lågvattenmärke för hela Skåne, det han kallar stugor är i själva verket en container där han låser in folk, VARNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                Vad har detta igentligen med själva ÅN att göra?? ska du klaga på ÅN ska gnäll inte om pizzerior och stugor..

gnällspik..!! du är bara sur för att du inte fick någon fisk

ps, lite mellanrum i din PB-lista hade gjort att forumet inte blev så f*ckat med bredden
                Senast ändrad av fogelberg; 2006-02-26, 19:14.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                  Om man får tro fångstreapporterna är Lödde inget för amatörer. Du måste veta toppografin i ån helt utantill samt använda topptrimmade tackel och verkligen kunna fisket. De fiskare som verkligen är duktiga kommer ofta till sin rätt i Lödde Å. En "Svensson" som bara sticker dit och tror att det bara e att dra upp 10kg har nog aldrig varit så fel ute.

Det "värsta" är kanske att det har varit en del "amatörer" (vem är inte amatör???) som har tagit grymma fiskar i ån - mer tur än skicklighet kanske men dock - och en del superduktiga fiskare som har gått bom... Själv har jag fisakt där sen jag var drygt fem bast och har ALDRIG haft någon framgång i ån... Nu är jag långtifrån särskilt duktig men med allt mitt nötande så borde jag ha fått bättre än vad jag har...hoppas att det går bättre i vår! Med alla bompass jag har lagt i höstas så kommer minsta snipa vara min högst värderade fångst!!!

Kommentera

Kan någon vara god att föklara detta för mig? :S
                    När man läser om storgäddor, typ över 12kg och uppåt, dår hör man ganska ofta att det är Lödde å de är tagna i.. men här säger ni att det är jättesegt?

hmm.. hur är lödde å egentligen??

/m

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                    2 svar
                    805 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg marryjoy63  
                    Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                    2 svar
                    452 visningar
                    3 gillar