Jag brukar inte fiska efter havsöring men i går så skulle jag o pojken ut och fiska makrill. Åker ut till Hällebäck men där var det tjockt med folk så vi åker till jordfall men där var det mycket folk med så vi går ut på berget längre in. Gör en kastmete och pang direkt får pojken en öring som är för liten, lite förvånad kastar ja ut igen och tio minuter senare han till på nästan två kilo. Var ute tidigt idag och fick en som var för liten och tappa en stor vid kanten. Kul med oväntad fångst !
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring
Collapse
X
-
Kul att höra! Öring är en grym sportfisk :-)Ursprungligen postat av Kviete floppen Visa inläggJag brukar inte fiska efter havsöring men i går så skulle jag o pojken ut och fiska makrill. Åker ut till Hällebäck men där var det tjockt med folk så vi åker till jordfall men där var det mycket folk med så vi går ut på berget längre in. Gör en kastmete och pang direkt får pojken en öring som är för liten, lite förvånad kastar ja ut igen och tio minuter senare han till på nästan två kilo. Var ute tidigt idag och fick en som var för liten och tappa en stor vid kanten. Kul med oväntad fångst !
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
600 visningar