kom precis hem från en tidig morgon ute på Gålö. otroligt vackert med soluppgång och kluckande vatten. men ingen fisk. men en ganska osanolik sak hände. klantig som man är så satte jag på en 30 grams vicke på en två säsonger gammal lina, och -snäpp så gick linan av (ganska nära draget). sur på mig själv, satte jag mig och redde ut skatboet när kompisen kom fram och sa -ingen fisk men ett drag fick jag iallafall. ganska förvånad blev jag när han höll fram min vicke. speciellt med tanke på att det inte var många meter lina på draget. nåja, det var ca 10 pers ute och så vitt jag såg var det ingen som fick något.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
gålö imorse!
Collapse
X
-
gålö imorse!
achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/Taggar: Ingen
-
Originally posted by BeBest
Kul story! Den kan man bygga vidare på om man vill.
??????achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
Det du berättade fick mig att spinna vidare. Man kan kanske tänka sig att denna Vicke vandrar vidare till nya fiskare och i sinom tid åter kommer till sin ursprunglige ägare.
Jag har en story där huvudpersonen ser sitt bete försvinna iväg i e jättebåge över strandskoningen långt upp på land på andra sidan Fyrisån tex.
Det är en komplicerad intrig av thrillerkaraktär med mycket annat än enbart fiske i men i det fallet kan han mycket väl få tillbaka sitt gamla drag i ett fullkomligt osannolikt sammanhang, varför inte hitta det i hemma i akvariet en morgon?Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
ja det förstås!Originally posted by BeBest
Det du berättade fick mig att spinna vidare. Man kan kanske tänka sig att denna Vicke vandrar vidare till nya fiskare och i sinom tid åter kommer till sin ursprunglige ägare.
Jag har en story där huvudpersonen ser sitt bete försvinna iväg i e jättebåge över strandskoningen långt upp på land på andra sidan Fyrisån tex.
Det är en komplicerad intrig av thrillerkaraktär med mycket annat än enbart fiske i men i det fallet kan han mycket väl få tillbaka sitt gamla drag i ett fullkomligt osannolikt sammanhang, varför inte hitta det i hemma i akvariet en morgon?
har en fiskepolare som för ett par år sedan också klantade till det och körde med gammal lina. han och en kompis satt och kastade i godan ro och så hugger en skön gädda, linan gick av! gäddan simmade rakt in i en närliggande och mycket gles vassrugge, men den simmade precis under ytan så dom så exakt vart den tog vägen. det var bara ett ro efter gäddan in i vassen där den låg helt stilla med en stor vobbler i munnen. polaren böjde sig ner och lyfte in gäddan för hand.achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
603 visningar