Pelles Fiskerapporter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pelles Fiskerapporter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bra blogg!
    Fortsätt med den, riktigt intressant att läsa

/ Johnny

Kommentera

110614
      Har inte fiskat men fått lite godsaker med posten, fina maskar som säkert kommer att uppskattas av dom större berggyltorna när jag skall ut och fiska dom om lite mer än en vecka. Då är det semester och mycket tid för fisket.

Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
      Nu även blog på gylta.blogspot.com
      Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

110616
        Efter att ha jobbat med lite småsaker på båten idag tog jag en liten fisketur på eftermiddagen. Nu har berggyltor runt 500gr
        börjat komma in i hamnarna och det är ett gott tecken på att dom större berggyltorna säkert fins att fånga på sina vanliga platser.
        Så jag längtar verkligen till semestern som börjar vid midsommarhelgen. Idag blev det en berggylta på 675gr och en
        skrubba på 450gr som bjöd på kul motstånd för mitt mjuka spö.

Film: http://www.gylta.se/film11061601.htm

Kommentera

110617
          Efter en hemsk natt och förmiddag med dålig mage så fick jag lite sömn mellan klockan 12-18. Klockan 19 tog jag lite frisk luft och passade på att fiska i en damm nära mig. Abborrarna var riktigt på hugget nappade både på spinnare och levande mask, men inga hugg på konstgjorda maskar. Fiskarna var små mellan 10-20cm och den största på 29cm och 250gr. Fick totalt 15st några syns i loggen.

Kommentera

110626
            Nu har semestern börjat och därmed också fisket. Första turen blev i närområdet tyvärr gav den ingen berggylta men det blev en hel del fin torsk på ungefär 1000gr. En fin skrubba och en rötsimpa nappade också. Men nu kommer jag att börja leta nya platser för berggylta och hoppas få många fina denna sommar.

filkklipp: http://www.gylta.se/film11062601.htm

Kommentera

110630
              Detta blev en riktigt bra fisketur, jag och Freddan möttes kl 11.00 och avslutade fisket 23.00 Under turen blev det nio olika arter torsk, paddtorsk, glyskolja, stensnultra, berggylta, blågylta, rötsimpa, makrill, sandskädda. Mest njöt nog Freddan som inte fiskat på kusten så mycket. Vi startade på några klippor där vi direkt har ett djup till botten på 20 meter. På denna plats blev vi stora delar av dagen, makrillfisket var mycket gott så det med några torskar blev matfisk. Vädret var helt underbart så det var bara att njuta av fisket. Senare på dagen kom det regn så vi flyttade oss till ett ställe vi kan stå i skydd av en stor bro, även här nappade det bra, på filmen i länken så ser ni en del av vår fångst. Längst ner i min loggbild så har jag lagt in ett nytt bete jag skall testa, vet inte mycket om dessa mjuka beten men när jag såg bild på dom så är jag säker på att dom kommer att ge fångst, den lilla är 1 tum lång och den stora 2 tum lång i den längst till vänster har jag satt i kroken. Dessa beten kom så sent att jag inte testat dom men kommer att rapportera i resultatet i en senare logg.

Filmklipp: http://www.gylta.se/film11063001.htm

Kommentera

110703
                Gustav ringde och var sugen på fiske i skärgården vi åkte ut NV om Lysekil och påbörjade fisket efter berggylta. Första fisken satt på kroken nästan direkt, totalt blev det lite över 100 berggyltor några blågyltor samt någon torsk ibland. Dom riktigt stora uteblev men vi fick en hel del mellan 600-800gr störst blev en jag tog som vägde 1,25 kg. Dom nappade hela tiden och på det mesta, mina nya konstgjorda kräftor fungerade men tyvärr blev dom nya konstjorda maskarna kvar hemma på bordet så dom får vi testa nästa gång. Men satt man på en vanlig kokt räka hann betet nästan inte till botten innan man hade en ny fisk på. Nu har vi ju sett att berggyltan finns inne så nu gäller det att hitta dom storas hålor. Hoppas på fler fina dagar som denna det var helt underbart att sitta i båten och njuta av fiske och naturen runt båten.

Kommentera

110707
                  Då var det dax för mig och Freddan att fiska igen då vi förra gången fiskade i havet så blev det fiske i sötvatten denna gång.Vädret var fint och vi startade i ett mindre vattendrag, där fick vi lite mindre fiskar men då det började regna så flyttade vi oss till en större sjö Vänern, även här fint men efter en stund så vräkte regnet ner på oss. Det blev inga fiskar men tur att man hade kläder på sig som torkar fort. Vi åkte nu till en ny plats där det regnade lite också men vi beslöt oss för att stå där ett tag ändå. Nu blev det bättre fiske med fisk upp till ca 500gr arterna ser ni i bilden. Men vi fick utstå ett riktigt regnväder och blev genomblöta, men vad gör det det blev en kul dag ändå.

filmklipp http://www.gylta.se/film11070701.htm

Kommentera

110711
                    Freddan och Karlsson var på väg ut att fiska som tur var fick vi telefonkontakt och jag kunde givetvis inte säga nej att följa med. Vi fiskade uteslutande på Sotenäs och fångsten blev berggylta makrill rötsimpa stensnultra och torsk. Torsken vi fick låg runt kilot och största berggyltan 675gr men vi var sent på platsen där berggyltan högg och vi hade en del tunga hugg på platsen, därför skall vi testa den igen. Fördelen är att man kommer åt den med bil och kan stanna några meter från fiskeplatsen, detta är bra då Freddan skadat knät och haltar runt när vi är ute. Så vi tänker att ta ett fiske pass på ca 8 tim på platsen för att se vad den kan ge.

Filmklipp http://www.gylta.se/film11071101.htm

Kommentera

110713
                      Jag och Freddan bestämde oss för att fiska en hel dag. Första platsen vi valde brukar ge fisk men nu blev det bara några små fiskar. Vi flyttade då till en plats som brukar ge fisk men även här var det dåligt inte ett napp. Vi chansade då på en plats vi inte varit men även här blev vi utan fisk. Vi började nu bli desperata något ville vi ju ha, vi chansade på ett ställe där det alltid brukar bli något. Vi hade tur här nappade det även om det inte var mycket så blev det både wrasse och torsk att ta med hem till mat. Men som vanligt var det en underbar dag fin natur och även vädret var på vår sida denna gång.

Filmklipp: http://www.gylta.se/film11071301.htm

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      803 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      452 visningar
                      3 gillar