Ja gyltan nappar bra nu också jag slutar fiska gylta i november.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Pelles Fiskerapporter
Collapse
X
-
Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Nu även blog på gylta.blogspot.com
Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se
-
filmade lite under vattnet idag också men det blåser och massa skräp lossar från botten och gör sikten sämre, men jag skall försöka få lite bättre bilder längre fram från ett ställe med mycket berggylta och blågylta, men just nu kan jag inte klättra dit då min rygg inte är bra.
Kommentera
-
Här kommer lite bilder från småturer uch fisketurer som inte gav mycket fångst, det har ju på slutet blivit några fina blågyltor som .jag länge väntat på, största gyltan 1,1kg under denna period. Filmklippet är från en dag då jag bara testade konstgjorda beten
Filmklipp http://www.gylta.se/film11092001.htm
Kommentera
-
Nu äntligen har jag kommit ut och fiska igen började lite lätt i hemtrakterna. Fångsten blev inte så stor men det var underbart att hålla i ett spö igen utan att känna huggen i ryggen. Så nu gäller det att vädret är gynsamt så jag kan utnyttja varje ledig dag till fiske tills november då jag börjar minska på fisket. Fiskade ett tag på 15g spö vilket gav riktigt fina böjar på mitt spö, roligare fiske blir det.
Filmklipp http://www.gylta.se/film11092101.htm
Kommentera
-
Året börjar ta slut min fiskesäsong är ca en månad till detta är arterna jag fångat så här långt i år i den ordning dom fångats. Alla fångade i svenska vatten

Kommentera
-
Då jag troligen inte kommer ut och fiskar mer i år så har jag gjort en liten sammanställning av året på ett filmklipp. Kommer att försöka gå ut på ett klippfiske men pga skada i ryggen ser det dåligt ut, så fram tills isen kommer får jag väl sitta på någon brygga och dra lite småfisk. Det tråkiga är att jag inte fått någon gylta i storlek som går att registrera, roliga var att jag fick två nya arter som storfiskar istället skrubbskädda och rötsimpa.
Kommentera
-
111025
Idag så var jag tvungen att ta mig ut och fiska lite, måste göra något för att dämpa smärtor och ledan att gå hemma. Åkte till smögen och tog god tid på mig att nå fiskeplatsen. Turligt nog så klättrade jag inte till stenbrottet där jag i tid såg att hummerfiskarna täckt hela kanten med sina redskap. Gick då till en närliggande plats fisket var inte det bästa men det var otroligt skönt att få komma ut.

Filmklipp http://www.gylta.se/film11102501.htmKust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Kommentera
-
Fortsättningsvis kommer mina rapporter att finnas på http://gylta.blogspot.com och så fort det fungerar så bör man kunna se den under privata bloggar här på forumet så man kan följa uppdateringarKust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
606 visningar