gösfisket igång - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gösfisket igång

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gösfisket igång

Var ute några timmar tillsammans med tjejen igår, har mot alla odds lyckats få henne intresserad av fiske . Tanken var att få några gäddor och lite abborre. Men oj så fel man kunde ha. Började vid en vaskant som varit bra på gädda tidigare under våren men den visade sig stendöd denna gång inte ett hugg.

Fortsatte rodden till några grundstenar som sticker upp en bit ut i sjön en plats som brukar vara bra på både gädda och abborre även gös sommartid. Men i detta kalla ostadiga väder??
    Men efter några kast skriker tjejen till att hon har något stort på. Botten var min tanke. Men det visade sig att hon krokat en 1,5kg gös på abborliknande stormjiggen. Så det var bara att gratulera till hennes första gös. Efter några händelselösa kast ankrade vi upp och bestämde oss för att ro rakt över sjön till en ö på andra sidan och se om abborrarna var på hugget där. Självklart är det lite dragrodd som gäller under förflyttningen. Men rakt över sjön på frivattnet såhär års. Har man inga förväntningar. Satte på en ganska djupgående abborrliknande wobbler. Och ville sätta på något liknande åt henne. För gösen kan väl knappast jaga i ytan så här tidigt?

Men hon envisades med att ha en firetigerfärgad zam på. Så det var bara att ge sig. Efter ett par minuter hugger det självklart på hennes spö. Denna gång en 3kilos gös.

Testar sedan några ställen efter abborre och gädda men utan resultat.

Klockan 20:30 under hemrodden var det äntligen dags för mig att få fisk. Hugger utanför en risvase där jag aldrig fått gös tidigare. Så jag tog förgivet att det var nån mindre gädda. Men inte denna gången heller. Visade sig vara en kilos gös denna gång. Tagen på en bomber 15a.

Trevlig fisketur med många överaskningar!!

Allt från mig denna gång // Micke

Skönt att ha med sig folk som inte har några förutfattade meningar gällande drag etc

Kommentera

Mne livet är inte retvist Din flickvän har tagit mitt gös PB 2 ggr om och de var hennes 2 första gösar.... Jag har fiskat gös ca 4 år och inte fått nån över 1 kg
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Sant, fiske är inte rättvist. Men kan tillägga att medelvikten på gösarna är ganska hög i vanliga fall, i sjön jag fiskar i. Fiskar du i skärgården eller?

Kommentera

Japp har bara fått gös ute i skärgården
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Tror det är så att man får mer gösar i skärgården fast svårare att få stor. Hemma får man max 3-4st på en fisketur fast med medelvikt på 2-3kg. Vet inte om du kört någon göstrolling sena sommar kvällar vid skymmningen? Jäkla häftigt när de jagar i ytan. Brukar vara den helt klat hetaste fisketiden hemma. Fast det varierar säkert från vatten till vatten. Lycka till och hoppas du får större gösar i sommar.

Kommentera

Kenta, du som bor i Hallstavik har ju alla möjligheter att få fin gös. Testa grynnorna i Hunsaren....där tas det stor gös. Sen har du ju en uppsjö fina ställen att testa längre ut....Jag förutsätter att du har tillgång till båt när du bor där...?
              12 hours
              1,440 casts
              2 followers
              1 strike
              DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Hur skulle det vara om du drog babord när du kommit ut ur Edeboviken och sen gav dig av ända bort till Hargsviken och trollade där? Jag tror att det är ett hyfsat bra gösvatten du då har under båtbottnen. Lägg upp en triangelrunda ungefär så här, Hamnen, Järnboden, Draget och tillbaks mot hamnen. Just nu vid pingst käkar gädda, gös och kanske havsöring strömming där inne.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                2 svar
                806 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg marryjoy63  
                Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                2 svar
                452 visningar
                3 gillar