Var ute några timmar tillsammans med tjejen igår, har mot alla odds lyckats få henne intresserad av fiske
. Tanken var att få några gäddor och lite abborre. Men oj så fel man kunde ha. Började vid en vaskant som varit bra på gädda tidigare under våren men den visade sig stendöd denna gång inte ett hugg.
Fortsatte rodden till några grundstenar som sticker upp en bit ut i sjön en plats som brukar vara bra på både gädda och abborre även gös sommartid. Men i detta kalla ostadiga väder??
Men efter några kast skriker tjejen till att hon har något stort på. Botten var min tanke. Men det visade sig att hon krokat en 1,5kg gös på abborliknande stormjiggen. Så det var bara att gratulera till hennes första gös. Efter några händelselösa kast ankrade vi upp och bestämde oss för att ro rakt över sjön till en ö på andra sidan och se om abborrarna var på hugget där. Självklart är det lite dragrodd som gäller under förflyttningen. Men rakt över sjön på frivattnet såhär års. Har man inga förväntningar. Satte på en ganska djupgående abborrliknande wobbler. Och ville sätta på något liknande åt henne. För gösen kan väl knappast jaga i ytan så här tidigt?
Men hon envisades med att ha en firetigerfärgad zam på. Så det var bara att ge sig. Efter ett par minuter hugger det självklart på hennes spö. Denna gång en 3kilos gös.
Testar sedan några ställen efter abborre och gädda men utan resultat.
Klockan 20:30 under hemrodden var det äntligen dags för mig att få fisk. Hugger utanför en risvase där jag aldrig fått gös tidigare. Så jag tog förgivet att det var nån mindre gädda. Men inte denna gången heller. Visade sig vara en kilos gös denna gång. Tagen på en bomber 15a.
Trevlig fisketur med många överaskningar!!
Allt från mig denna gång // Micke
. Tanken var att få några gäddor och lite abborre. Men oj så fel man kunde ha. Började vid en vaskant som varit bra på gädda tidigare under våren men den visade sig stendöd denna gång inte ett hugg.Fortsatte rodden till några grundstenar som sticker upp en bit ut i sjön en plats som brukar vara bra på både gädda och abborre även gös sommartid. Men i detta kalla ostadiga väder??
Men efter några kast skriker tjejen till att hon har något stort på. Botten var min tanke. Men det visade sig att hon krokat en 1,5kg gös på abborliknande stormjiggen. Så det var bara att gratulera till hennes första gös. Efter några händelselösa kast ankrade vi upp och bestämde oss för att ro rakt över sjön till en ö på andra sidan och se om abborrarna var på hugget där. Självklart är det lite dragrodd som gäller under förflyttningen. Men rakt över sjön på frivattnet såhär års. Har man inga förväntningar. Satte på en ganska djupgående abborrliknande wobbler. Och ville sätta på något liknande åt henne. För gösen kan väl knappast jaga i ytan så här tidigt?

Men hon envisades med att ha en firetigerfärgad zam på. Så det var bara att ge sig. Efter ett par minuter hugger det självklart på hennes spö. Denna gång en 3kilos gös.

Testar sedan några ställen efter abborre och gädda men utan resultat.
Klockan 20:30 under hemrodden var det äntligen dags för mig att få fisk. Hugger utanför en risvase där jag aldrig fått gös tidigare. Så jag tog förgivet att det var nån mindre gädda. Men inte denna gången heller. Visade sig vara en kilos gös denna gång. Tagen på en bomber 15a.
Trevlig fisketur med många överaskningar!!
Allt från mig denna gång // Micke
Din flickvän har tagit mitt gös PB 2 ggr om och de var hennes 2 första gösar.... Jag har fiskat gös ca 4 år och inte fått nån över 1 kg
Kommentera