Har ju hänt att man vevat in riktigt ordentliga stockar vid jerkfiske..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken är eran mest märkiliga fångst?
Collapse
X
-
antiklimax
Inte jag som krokade denna utan min polare, men jag satt med i båten. Var som sagt ute med polaren och fiskade sill på vintern i en fjord på västkusten, ca 15 år sen. (Då det fortrfarande fanns kvar en spillra fisk i alla fall) Körde med häckla på 10-15 m djup. Får en hel del sill. Plötsligt krokar polarn nåt tungt. Vi hinner knappt reagera innan linan fullkommligen sprutar av rullen. Vi kollar chockade på varandra. Vad 17 är det som sitter på kroken? Lax? Tumlare? Ubåt? vinkeln ändrar sig snabbt och fisken är på väg mot ytan i expressfart. Plötsligt bryter den ytan. Ser dock inte ut som en fisk, har svårt att förstå vad det är dom första sekunderna. Men sen ser vi: en sillgrissla är krokad i vingen. Inte helt vanliga på denna kusten och särskilt inte på sillhäckla. Var en upplevelse med ett oväntat slut. Fågeln lossnade som tur av sig själv och simmade chockad iväg, en erfarenhet rikare.
En annan polare var ute med lillbrorsan och fiskade i ån som rinner genom Uddevalla. Plötsligt får polarens bror napp. Efter en stund kommer det upp en sköldpadda. Inte heller en väntad fångst. Väntar fortfarande på min udda fångst.
Kommentera
-
Hahahahaha, skrattar så jag viker mig dubbel.Ursprungligen postat av EsoxToni Visa inläggEn stövel full med spikar, en mjärde, ett paket grillkorv, flera håvar och cyklar genom tiderna. Sankt Bernard, änder, måsar, pappas öra, en fiskgjuse som tog på min Wolfcreek The cub med klorna i höstas.
Farsan skrek mer än dom andra djuren.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
602 visningar