Slumpen skördar många fiskar / Gäddans Rike!!!
En kortfattad rapport från gårdagen
Fisket startade vid ca 16:00 och verkade bli som de övriga passen men 1-2 till 3 små gäddor i kg klassen :/
Men slumpen skördar och målet med dagen var att hitta nya "bra" ställen.. Första nya stället gav inte ett smack men en förflytning gjorde så att jag kunde dra dagens första på ca 2.5kg.. ingen fiske ***** iaf
Sen var det dött men jag tänkte kolla om det stod några större fiskar ute på en friliggande grynna men hjälp av mickes farsas ekolod och herre jävlar va med stora fiskar det stod där men djupet var ju 8-10 m och det gick dyninagr ute på fjärden så det blev av att fort åka därifrån och söka lite mindre vågor.. Så tack vare de höga dyningarna som gick så fick jag styra västerut i stället för norrut som det var tänkt från början..
Vi kom till en / flera småöar med inneskär och sten så det hetet duga..
Här började fisket med 3st på ca 3kg/st på 15 min
wee kul! Och efter fisket avslutades vid 22:00 tiden då en tjock dimma rullade in med fart. Men vi hade äbndå hunnit fiska av en ganska stor del av stället och med resultatet 9 gäddor till mig 4 till micke störrsta gick för mig och vägde säkert runt 4kg..
Resultat:
Jag: 9 gäddor, 3-4 tappade x antal efter!
Micke: 4 gäddor, 5-6 tappade , x antal efter!
Notis: samtliga gäddor utom ett par var trinda som grisar
//skifiske på er alla!!
En kortfattad rapport från gårdagen
Fisket startade vid ca 16:00 och verkade bli som de övriga passen men 1-2 till 3 små gäddor i kg klassen :/
Men slumpen skördar och målet med dagen var att hitta nya "bra" ställen.. Första nya stället gav inte ett smack men en förflytning gjorde så att jag kunde dra dagens första på ca 2.5kg.. ingen fiske ***** iaf

Sen var det dött men jag tänkte kolla om det stod några större fiskar ute på en friliggande grynna men hjälp av mickes farsas ekolod och herre jävlar va med stora fiskar det stod där men djupet var ju 8-10 m och det gick dyninagr ute på fjärden så det blev av att fort åka därifrån och söka lite mindre vågor.. Så tack vare de höga dyningarna som gick så fick jag styra västerut i stället för norrut som det var tänkt från början..
Vi kom till en / flera småöar med inneskär och sten så det hetet duga..
Här började fisket med 3st på ca 3kg/st på 15 min
wee kul! Och efter fisket avslutades vid 22:00 tiden då en tjock dimma rullade in med fart. Men vi hade äbndå hunnit fiska av en ganska stor del av stället och med resultatet 9 gäddor till mig 4 till micke störrsta gick för mig och vägde säkert runt 4kg..Resultat:
Jag: 9 gäddor, 3-4 tappade x antal efter!
Micke: 4 gäddor, 5-6 tappade , x antal efter!
Notis: samtliga gäddor utom ett par var trinda som grisar
//skifiske på er alla!!
Kommentera