2004-07-03 Sink & Draw fiske på Mälaren! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2004-07-03 Sink & Draw fiske på Mälaren!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 2004-07-03 Sink & Draw fiske på Mälaren!

Ikväll var det äntligen dags för lite fiske...
    Jag åkte ner till båtklubben vid sextiden och tänkte börja med att fånga lite betesfisk med kastnätet till kvällens mete. Betesfisken var som bårtblåst. En eller två löjor kunde jag i alla fall skrapa ihop innan Ricky anlände till båtklubben.

När vi lämnade båtbryggan bakom oss styrde vi båten Söderut. Först började vi med att försöka hitta betesfisk, men det var inte så himla lätt gjort som sagt. Till slut hittade vi ett ställe där ekolodet visade mycket fisk, men på ytan såg det inte ut att vara så himla mycket liv. Jag kastade nätet en bit ut från båten och jag såg direkt när nätet började sjunka att nu träffade jag rätt. När jag sedan hastigt drog upp nätet kunde vi konstatera att vi hade fått tillräkligt med betesfisk. Det enda kastet resulterade i ett kastnät full med löja. Det tog ett bra tag för mig och Ricky att plocka loss en del av löjorna som hade fastnat med huvudet i dem för stora nätmaskarna!

När vi var klara med löjorna så riggade vi spöna för lite Sink&Draw. Vi stannade på samma ställe pga att ekolodet bokstavligen var full av markeringar. Så här måste det finnas andra lite större fiskar också, tänkte vi...

Men fisket började segt. Fast det var så mycket betesfisk på platsen så ville inga större fiskar nappa på just våra löjor! Lite halvt desperata så kastade vi även ut ett varsitt flötmete som vi fiskade mer ytligt. Men det resulterade inte heller i några fångster. Då bestämde vi oss för att prova lyckan någon annanstans. Precis när jag hade fått upp mitt flötmete så säger Ricky!

- Nu har jag någonting, det känns som en abborre! Nej, det är nog en liten gädda.

Medans Ricky drillar fisken så skojar han till det och säger!
    - Det kanske är en ål?

Kort därefter ser vi att fisken kommer upp mot ytan. Då märker vi att det verkligen är en ål. Lite förbluffade över det så får vi upp den i båten till slut.
    Vågen stannade på 1400g!
    En ny art till Rickys lista och därmed ett nytt personligtrekord!

Resten av fisketuren bjöd inte på några drillningar alls, men både jag och Ricky var väldigt nöjda med dagens "något" specialla bonusfisk!
    Bifogade filer

najs! alltis skoj med ål! kan tänka mig att den kämpade härligt!
    Grattis itll ny art och pb!

><(((*>

Kommentera

haha synd det inte var en abborre. jag fick en på 1005 gram idag
      my precious....

Kommentera

... Spydig e han oxå den där henrik...
        Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
        6 svar
        2 248 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
        174 svar
        40 284 visningar