så tog jag mig äntligen iväg till BeBest´s "hemmavatten" fyrväplingen, för att njuta en dags fiske. efter att ha kört fel två gånger (och hunnit vinka till glada knutbybor) så körde vi (jag och fiskekompisen anders) äntligen upp på fyrväpplingens parkering. där står en milt överseende BeBest och väntar på stockholmsidioterna som är minst 45 minuter försenade. raska steg in till huvudkontoret och lösa ut fiskekort, lite nya beten och betala båthyran, och efter en kortare promenad och lite fiskesnack är vi äntligen framme vid sjön. medan jag och anders packar båten med 3 st flugspön (orvis, guide line och ett talonspö), två UL-spön, två spinnspön, en FRB-moddad rocket, en grym promaxrulle, tre haspelrullar, och drag till förbannelse mm mm. så "häller" BeBest ner sin två abumaticrullar och sina två spön (modell mycket äldre), sin hink och matsäck ner i båten. GISSA HUR DET GICK!
anders 0 fiskar
jag 0 fiskar
när jag och anders var tvungna att börja bege oss hemmåt hade BeBest tre fina regnbågar i båten, och 5 timmars fiske kvar. det är bara att gratulera och böja sitt huvud inför regnbågsmästaren!!!
BeBest!
tack för en fin dag och en kul ny bekantskap. ses snart igen (och då djävlar ;-)
anders 0 fiskar
jag 0 fiskar
när jag och anders var tvungna att börja bege oss hemmåt hade BeBest tre fina regnbågar i båten, och 5 timmars fiske kvar. det är bara att gratulera och böja sitt huvud inför regnbågsmästaren!!!
BeBest!
tack för en fin dag och en kul ny bekantskap. ses snart igen (och då djävlar ;-)
Verkar ha gått bra för dig bebest 
Kommentera