Sveriges största och bredaste gäddfest har lika dramatiskt som alltid öppnat dammluckorna till årets ohyvlade upplaga av Gäddturneringen Storsloken 2012. Att leta upp Indalsälvskrokodilerna har blivit en riktig klassiker! Nu kör vi igen - för 10:e året i rad! Varmt välkomna den 9:e Juni.För mera info
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Storsloken 2012
Collapse
X
-
Den här tävlingen, "Gädd-EM" som går av stapeln i sjön Oulujärvi får Storsloken och Bornholms Laxtrollingtävling att framstå som amatörer i den ädla konsten att bonka fisk. I förra årets upplaga av tävlingen bonkades det ca9 ton gädda på två dagar! Här hittar ni förra årets resultat: www.pohjola-cup/tulokset2011haukiem . Det verkar inte finnas något hopp för mänskligheten(inte gäddorna heller för den delen).
Kommentera
-
Tyvärr kan man inte ge sig på Storslokengrabbarna. Det är deras livsluft att jävlas med gäddklubben. De la ju till och med ut nyheten om deras tävling som en kommentar under nyheten om vårt gädd-SM på Fisheco.se. Ju mer vi blir förbannade och går in i klinch, desto gladare blir dem. Det enda vi kan göra är att helt enkelt fokusera på vår grej och informera om det positiva med catch & release på gäddan, så får folk komma till insikt på egen hand. Att komma med bannor och pekpinnar skapar bara hårdare motstånd...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jon Visa inläggSveriges största och bredaste gäddfest har lika dramatiskt som alltid öppnat dammluckorna till årets ohyvlade upplaga av Gäddturneringen Storsloken 2012. Att leta upp Indalsälvskrokodilerna har blivit en riktig klassiker! Nu kör vi igen - för 10:e året i rad! Varmt välkomna den 9:e Juni.För mera info
http://www.storsloken.se/forums/showthread.php?t=1346
Antar att underhållningen på kvällen består uteslutande av banjomusik.Kjelle Lundberg
Gädda allt annat är agn!
We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
Orson Welles
Kommentera
-
Det är flera som har anmält denna tråden till moderatorerna.
Tänkte bara nämna att tråden som sådan inte är ett regelbrott så därför kommer den inte tas bort.
Personligen som sportfiskare och inte bara moderator tror jag inte denna tråden är till storslokens fördel så därför ser jag heller inte det negativa i att den är kvar.
Kommentera
-
Jag kan bara hålla med Felix. Om grabbarna i Storsloken tycker det är kul att förstöra fisket i Indalsälven så får dom gärna hålla på för min del. Gäddan som art är absolut inte hotat i dom trakterna. Men det som förvånar mig är att den hemsida dom hade åtminstone för några år sen visade prov på både humor och intelligens. Jag får inte ihop det med deras tävlingsform...Men den smarta killen kanske flyttat till civiliserade trakter? Kan ha varit slut med kvinnliga kusiner i närheten?
Kommentera
-
Inte tror jag dom flyttar för den sakens skull? Det finns ju gott om både manliga kusiner och boskap för banjospelarna...Ursprungligen postat av KG? Visa inläggJag kan bara hålla med Felix. Om grabbarna i Storsloken tycker det är kul att förstöra fisket i Indalsälven så får dom gärna hålla på för min del. Gäddan som art är absolut inte hotat i dom trakterna. Men det som förvånar mig är att den hemsida dom hade åtminstone för några år sen visade prov på både humor och intelligens. Jag får inte ihop det med deras tävlingsform...Men den smarta killen kanske flyttat till civiliserade trakter? Kan ha varit slut med kvinnliga kusiner i närheten?Gammal flugnörd i exil i sydsverige..
Kommentera
Foton
Collapse
-
av MaxximJo, sesong 2025 är nog ny klappad och klar. Sjöarna här börjar frysa till. Sista fisketuren gav sex...1 Foto
-
Kanal: Fisketävlingar
2025-11-19, 23:07 -
-
av MrRodarchTjenare alla fiskesugna!
Jag tillsammans med några klasskamrater på Forshagaakademin har startat...-
2025-11-08, 13:31 -
-
av MaxximFina fiskar har registrerats. Har fått en hel del själv också, men ingen updatering på gäddfemman. Har...3 Foton
-
2025-10-02, 18:19 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
|
15 svar
964 visningar