Specimen Småländskan 2015- info och inbjudan! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Specimen Småländskan 2015- info och inbjudan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Specimen Småländskan 2015- info och inbjudan!

    Hej alla specimenfiskare i Småland!
    Här kommer all info om nästa års tävling, med nya regler och annat nyttigt. Hoppas ni kommer känna er glada med detta och välkomna till Småländskan!!!

    Gå gärna in och kika på hemsidan: www.specimen-smalandskan.se
    __________________________________________________ ________
    Information om Specimen Småländskan 2015
    Följande regeländringar kommer ske vid årsskiftet och gäller fr. o. m. 1. Januari 2015:
    Antal poänggivande fiskar sänks från 20 till 15 fiskar per art
    Maximalt antal deltagare per lag sänks till 5 stycken
    Maximalt antal fiskar som kan anmälas per lag sänks till 3 stycken
    Arten vimma tas bort igen
    Dessa ändringar genomförs för att nå en mer jämlik tävling och för att tävlingen ska kunna fungera med ett mindre antal deltagare och lag, som nu har varit fallet i ett par år. Också, för att kunna undvika tomma listor eller fångster med mycket liten vikt, samt att göra tävlingen mer spännande och mer specimen-inriktad igen! Mindre stora lag gör det möjligt även för ett litet antal fiskare att bilda ett lag, där samtliga fiskare kan aktivt delta i tävlingen!
    Jag har funderat på arten regnbåge, men har fattat beslutet att inte ta med denna, då det, enligt mitt resonemang, skulle (återigen) främst gynnar deltagare som bor nära kusten, där regnbågen förekommer som en "vild" art. Inåt landet dominerar Put&Take vatten och dammar, som ju inte inkluderas i denna tävling!
    Jag hoppas att dessa nya regler kommer öka intresset för denna lilla tävlingen igen och att alla kommer bli nöjda med förslagen! Jag ber er redan nu att börja fundera på era lag och anmäla lagen så fort som möjligt, så att nästa års tävling kan komma i gång i god tid!
    Lagansökan mejlas till: registrering@specimen-smalandskan.se
    Skitfiske på er alla
    Braxmax Lösche
    Senast ändrad av braxmax; 2014-12-06, 15:30.
    sportfiskeguide i växjö/småland

    www.sportfiske-vaxjo.co.nr

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
38 svar
3 015 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
48 svar
3 104 visningar
5 gillar
Senaste inlägg TiSo
av TiSo
 
Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
0 svar
107 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mrfisker  
Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
12 svar
835 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Arbetar...
X