Fiskesnacks Abborrefemma 2023 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks Abborrefemma 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskesnacks Abborrefemma 2023

    Då var det igång igen! Nytt år, nya utmaningar och säkert en rad besvikelser.

    Och framförallt så lyfter vi på hatten åt A. Lindberg som blev borrekung 2022!
    Jag tänker delta även i år även om mitt borrefiskande blir som bäst lätt sporadiskt men jag tänkte inviga med ett pimpelpass imorgon redan. Får se om jag lyckas fånga en enda fisk.


    -

    Tävlingen startar 2023-01-06 (d.d) och pågår till 2023-12-31. Fiskarna ska vara fångade inom dessa datum.

    Registrering av fångst sker samma dag fisken har avlivats eller återutsatts. C&R ska eftersträvas men skadade fiskar kan avlivas.

    Endast fiskar fångade efter att du anmält dig får anmälas till tävlingen.

    Fisken ska vara fångad med sportfiskemetoder.

    Längden på de fem längsta räknas samman vid årets slut. En bra bild eller film från mätningen krävs för registrering. Använd mätplanka, tumstock, måttband eller vad du har att mäta med när bilden tas.

    Vi använder FishChamp - Sportfiske app av Robert Olofsson ( profilen ) för registrering av fångst. Spara bilderna i telefonen och lägg gärna ut dom även här i tråden ifall appen klipper bilderna så helheten inte syns.

    Använd följande inbjudningkod för att gå med i tävlingen: FSAF2023

    Ladda ner appen FishChamp från App Store eller Google Play, samt lämna gärna en recension om appen som tack för att vi får använda den.

    -

    1,2,3 - SKITFISKE! (och god fortsättning)
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

  • #2
    Härligt! Ännu mer pepp inför starten om en 3, 4 månader.

    Kommentera


    • #3
      Känns som om jag är något på spåren. Plus kilos abborre två helger i rad på isfiske, det trodde jag aldrig skulle hända. 1105g vägde den största in på idag. Vilken bra säsongstart!

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
        Känns som om jag är något på spåren. Plus kilos abborre två helger i rad på isfiske, det trodde jag aldrig skulle hända. 1105g vägde den största in på idag. Vilken bra säsongstart!
        Grattis, snyggt jobbat!

        Kommentera


        • #5
          Årets premiärtur (hemma i Sverige) gick som vanligt till hemmasjön. Strålande sol, 17 grader i luften och svaga vindar. Ytvattentemperaturen var redan uppe i 8-10 grader, trots att isarna gick så sent som i början av förra veckan.
          Betade av de vanliga ställena med klent resultat, bara ett par småborrar. Lyckades till slut få en smällfet 35:a på en 14 grams Vib Blade och strax efter en något mindre men lika smällfet borre.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
            Årets premiärtur (hemma i Sverige) gick som vanligt till hemmasjön. Strålande sol, 17 grader i luften och svaga vindar. Ytvattentemperaturen var redan uppe i 8-10 grader, trots att isarna gick så sent som i början av förra veckan.
            Betade av de vanliga ställena med klent resultat, bara ett par småborrar. Lyckades till slut få en smällfet 35:a på en 14 grams Vib Blade och strax efter en något mindre men lika smällfet borre.
            Härligt! Var ute igår eftermiddag med sonen och båten. Kändes inte som 21 april direkt. 16-18 grader i ytvattnet. Fin mat gös och en lite abborre.

            Kan bli ett pass med kajaken idag då vädret håller i sig.

            Kommentera


            • #7
              Rejält kallras i mina hemmatrakter, från förra veckans 18 grader och strålande sol till mulet och 5-6 grader.

              Paddlade ut på spegelblank vatten och i tung dimma, så mina förhoppningar var inte höga. Men idag var borrarna riktigt på hugget, fick ett 10-tal fiskar med en 35:a och 39:a på topp. Den senare var bara 100 g från kilot...

              Kommentera


              • #8
                I år man skulle varit med många fina borrar med topp på 45 cm hittills och gäddfisket har gått än bättre med gäddor på 112 cm och 120 cm i topp. Lite sent nu att anmäla sig. Skit fiske på övriga

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
                  Rejält kallras i mina hemmatrakter, från förra veckans 18 grader och strålande sol till mulet och 5-6 grader.

                  Paddlade ut på spegelblank vatten och i tung dimma, så mina förhoppningar var inte höga. Men idag var borrarna riktigt på hugget, fick ett 10-tal fiskar med en 35:a och 39:a på topp. Den senare var bara 100 g från kilot...
                  Härligt, du blir het i år!

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg

                    Härligt, du blir het i år!
                    Ha ha..nja jag vet inte det jag...snart blir vattnet varmare och om jag inte lyckas knäcka "varmvatten-/sommarkoden" i hemmasjön, så blir det till att vänta till senhösten igen...

                    Men kommer att prova lite andra Stockholmssjöar, kanske lyckas bättre där i sommar.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                    109 svar
                    6 180 visningar
                    4 gillar
                    Senaste inlägg Fiskefuralles  
                    Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                    38 svar
                    3 006 visningar
                    5 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad
                     
                    Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                    48 svar
                    3 094 visningar
                    5 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo
                     
                    Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                    0 svar
                    107 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                    10 svar
                    724 visningar
                    5 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Arbetar...
                    X