Gäddfestivalen i Blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfestivalen i Blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

"Hellre en dålig fiskedag än en bra arbetsdag"

Kommentera

Låter illa i mina öron. Varför ha en tävling med en klass där man skall döda gäddan? Är inte gäddfisket i regionen ganska stort, rent turist ekonomiskt?

Kommentera

Kan verkligen inte stödja en tävling som har med en klass för klubbad fisk bara för att svensonfiskaren och dom giriga ska ha några priser att se fram emot. Bästa vore en enda klass för C&R fiske och bättre priser, med tanke på antalet deltagar är prisbordet skräp.

Kommentera

Tråkigt!

Går alldeles utmärkt att ha en ren C&R-tävling. Fungerar till och med här uppe i norrland...

Även fast jag kommer att befinna mig i regionen kommer jag inte att delta i detta arrangemang, hoppas fler seriösa sportfiskare gör detsamma!

/Johan

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
            Tråkigt!

Går alldeles utmärkt att ha en ren C&R-tävling. Fungerar till och med här uppe i norrland...

Även fast jag kommer att befinna mig i regionen kommer jag inte att delta i detta arrangemang, hoppas fler seriösa sportfiskare gör detsamma!

/Johan
            Håller med. Hoppas att dom slopar klubba-gädda-klassen till nästa år.
            Dom inser väl det då dom flesta ställer upp i C&R-klassen.
            "Hellre en dålig fiskedag än en bra arbetsdag"

Kommentera

Ursprungligen postat av Uberola Visa inlägg
              Kan verkligen inte stödja en tävling som har med en klass för klubbad fisk bara för att svensonfiskaren och dom giriga ska ha några priser att se fram emot. Bästa vore en enda klass för C&R fiske och bättre priser, med tanke på antalet deltagar är prisbordet skräp.
              Jag kan hålla med dig i viss mån, men i det här fallet är nog det bästa man kan göra att ställa upp C&R-klassen istället för att bojkotta. Blir C&R-klassen tillräckligt stor så lär C&K-klassen försvinna på sikt.
              Senast ändrad av KG?; 2007-08-16, 20:46. Anledning: Ordtappning

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
                Jag kan hålla med dig i viss mån, men i det här fallet är nog det bästa man kan göra att ställa upp C&R-klassen istället för att bojkotta. Blir C&R-klassen tillräckligt stor så lär C&K-klassen på sikt.
                Hej KG?; Inatt var gösfisket sämre än igår natt! I många bass- och muskietävlingar i USA får död fisk inte vägas in.
                I vissa tävlingar är trolling inte tillåtet utan bara kastfiske med artificiella beten. Kan det vara något för SGK (Storfavoriten Gerry Kenneth)?
                Go for The Big Ones!
                Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
                  Jag kan hålla med dig i viss mån, men i det här fallet är nog det bästa man kan göra att ställa upp C&R-klassen istället för att bojkotta. Blir C&R-klassen tillräckligt stor så lär C&K-klassen på sikt.
                  Vet i fan, här nere tänkter folk skumt ibland. Varför har dom en flug klass när antalet deltagar är runt 10 medans c&r har närmare 200? Om jag inte mins helt jävla fel.

Kommentera

Ursprungligen postat av Uberola Visa inlägg
                    Vet i fan, här nere tänkter folk skumt ibland. Varför har dom en flug klass när antalet deltagar är runt 10 medans c&r har närmare 200? Om jag inte mins helt jävla fel.
                    Därför om jag minns rätt så var det bara ett par år sedan flugklassen var lika stor som c&r. Och dess populariet i säg gör ju klassen självklar. Men sen runkandet (praktiserar det ibland själv oxå) blev så populärt så har ju c&r klassen exploderat i deltagare. Och jag resonerar som KG att ju mer deltagare i c&r klassen gör att cook klassen kommer att självdö. 2004 då jag kom 4 i flugklassen så var det ingen som applåderade vinnaren i cook klassen. Vinnaren i cook klassen fick oxå välja pris först. Jag själv deltar inte för prisbordet utan för att man träffar andra lokala fiskare och tjatar lite.
                    Men varför är jag inte förvånad över din inställning Uberola.

Kommentera

Ursprungligen postat av Erlando Visa inlägg
                      Därför om jag minns rätt så var det bara ett par år sedan flugklassen var lika stor som c&r. Och dess populariet i säg gör ju klassen självklar. Men sen runkandet (praktiserar det ibland själv oxå) blev så populärt så har ju c&r klassen exploderat i deltagare. Och jag resonerar som KG att ju mer deltagare i c&r klassen gör att cook klassen kommer att självdö. 2004 då jag kom 4 i flugklassen så var det ingen som applåderade vinnaren i cook klassen. Vinnaren i cook klassen fick oxå välja pris först. Jag själv deltar inte för prisbordet utan för att man träffar andra lokala fiskare och tjatar lite.
                      Men varför är jag inte förvånad över din inställning Uberola.
                      Ja jag kanske inte ska yttra mig eftersom jag inte själv deltar för att förbättra. Är allt för mycket tävlingsmäniskar för att tävla i fiske, det förstör bara upplevelsen i sig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2025-01-09, 10:54
                      44 svar
                      2 848 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg Maxxim
                      av Maxxim