Sportfish Masters Finalen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfish Masters Finalen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sportfish Masters Finalen

Ja då var det bara en vecka kvar till finalen av SportFish Masters i Stockholm där det vinnande laget kan vinna en helt ny Quintrexbåt.

Har laddat nu de senaste veckorna och testat av en massa nya beten som ska användas

Finalen går i Mälaren i området kring Sigtuna, från Erikssund i norr till Tärnsund i söder.

Är det någon här som har erfarenhet av detta område och kan tipsa om platser och beten där? Då man kommer nerifrån småland så har man inte så bra koll där uppe =)
    Marcus Jansson
    NFTeam (www.nfteam.se)

Ska på samma tävling jag, men som sagt skulle va intressant å få tips för i det där området e man ju inte så ofta när man bor 50 mil bort.

Kommentera

Coolt

Häftigt med en till som har 50mil dit Kör själv ifrån Kalmar tidigt imorgon
      Marcus Jansson
      NFTeam (www.nfteam.se)

Kommentera

Hej Marcus, Mälaren är vårt hemmavatten, dock inte tävlingsområdet, fiskar alltid nedanför Stäket/Tärnsundet. Området har fina vikar med närliggande djup, tailar och jerk funkar bra, vattnet är mörkt, temp 9-11grader. Gott om plats för oss som tävlar, men en del privatpersoner kommer att vara ute för eget fiske. Tycker tävlingen har ett bra upplägg. Önskar samtliga lag skitfiske. Team Berras Sportfiske/Ivar

Kommentera

Tack för tipset Ivar, Hört en hel del om att det är Jigg som gäller där uppe (dock inte min favorit) Ja tävlingen har ett mycket bra upplägg och bra ledning tycker jag. Nicklas gör ett stort och bra jobb med detta tycker jag och hoppas han kommer att fortsätta med detta. Skitfiske på er också
          Marcus Jansson
          NFTeam (www.nfteam.se)

Kommentera

Hej Marcus, King of Mälaren är en fisketävling med start i samma område, hela Mälaren är tävlingsområde, första året vann vi med jiggfiske, tunn mask och halvt jigghuvud, men det var då det. Team Tail har vunnit på ytbeten påstås det, men lagen är inte så intresserade att informera om allt, även jag. Blir trevligt att träffa Team från andra delar av landet. Team Berras Sportfiske Ivar

Kommentera

Ursprungligen postat av Ivar Visa inlägg
              Hej Marcus, King of Mälaren är en fisketävling med start i samma område, hela Mälaren är tävlingsområde, första året vann vi med jiggfiske, tunn mask och halvt jigghuvud, men det var då det. Team Tail har vunnit på ytbeten påstås det, men lagen är inte så intresserade att informera om allt, även jag. Blir trevligt att träffa Team från andra delar av landet. Team Berras Sportfiske Ivar
              Allt över 1.7m är havsfiske Ivar! Sånt fiskar inte vi Det går att fiska grunt alla årstider

Skitfiske på er på tävlingen

Kommentera

Hey ! Vi kommer upp med två lag ifrån Västervik. Har heller aldrig fiskat i Mälaren men det ska bli intressant att testa lite nya vatten, hoppas på bra förutsättningar !

Ses där uppe !

Kommentera

Ja djupt var det och jigg fungerade bäst för vår del, slutade på en 3:e plats och det tycker jag är helt okej då jag inte är mycket för djupfisket Längsta plockades dock på 108cm utav Björn i teamet på djupet
                  Marcus Jansson
                  NFTeam (www.nfteam.se)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
                  15 svar
                  977 visningar
                  4 gillar