Vattenfall har beslutat sig för att bättra säkerheten vid dammluckorna i min lokala sjö. Inget fel med det men tidpunkten är ju käpprätt åt helvete om dom hade tänkt på djurlivet i och kring sjön. Visar ju ytterligare en gång hur satans dumt det är att bolagen idag kan luta sig på 100 år gamla beslut trots att vi i dagsläget vet bättre.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vattenfall tömmer sjö
Collapse
X
-
-
Sjön tömdes 1975 och vad som då fanns att se var stenarna som var grunden på några av torpen och man lär knappast se mer idag. Men kan lova att jag kommer dokumentera detta så mina småttingar kan se hur det ser ut på botten om några år.Ursprungligen postat av Odur Visa inläggJa, tidpunkten är helt åt helvete. Men bortsett från det ska det bli intressant att se hur det ser ut därunder. Skön är ju konstgjord och det finns en hel drös gårdar och torp under vattnet som dränktes vid anläggningen av denna reservoar.
Har inget emot arbetet som sådant men de borde väntat lite innan de dränerar hela sjön.
Kommentera
-
Såg att en av de aktiva i fiskeklubben lagt in denna kommentaren på Fiskejournalens hemsida:
"Hej. Finns det någon som kan tippsa oss om vad man kan plantera för växter, som kan växa i denna sterila damm."
Tänkte att med all den samlade kunskap som finns här på FS kring allt mellan himmel och jord som har med fiske att göra så har vi nog bättre chans att få ett vettigt svar här. Så alla ni som sitter på kunskap dela nu med er om vad som kan passa så vi kan få rejält liv i sjön igen efter Vattenfalls pågående "våldtäkt" på den!!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mickedykare, 2021-02-02, 00:03
|
47 svar
3 577 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg