Jäkla lobbyistverksamhet! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jäkla lobbyistverksamhet!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jäkla lobbyistverksamhet!

Hela ålpolitiken är ju redan ett skämt med tanken på att man tillåter 216 yrkesfiskare att fortsätter att ta upp sin 360t ål. Och själva skyddsåtgärden gäller bara fritidsfisket ( som tar upp hur mycket ål? 5t?)
    Men att dessa moderata lobbyister dessutom festar på ålens bekostnad känns nog riktig osmaklig.

http://supermiljobloggen.se/dumheter...ningshotad-art

Instämmer. Förbjut ALLT fiske efter ål som kan lekvandra. Och arbeta för att möjliggöra att fler ålar kan lekvandra.
    http://enamatorfiskare.blogspot.se
    Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Va trött man blir, tror faktiskt inte hon förstår vad det är hon uttalar sig om!
      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Jag tror hon gör det, dock har hon valt en annan linje. Att skita i miljön till förmån av kortsiktiga vinster för en absolut minoritet. Och någonstans är jag säker finns också ett eget vinstintresse. Jag kan inte hitta på en förklaring för varför man annars ska sätta artens överlevnad på spel med hänvisning till att det gäller minsann att bevara en tradition. Eller drivs hon av anguilofobie?

Kommentera

Hon kanske bara renav gillar att sitta o sua på en fettig ål allt som oftast?
          Puckad människa oavsett.
          Men hon e väl kanske på den linjen att varför ska vi om ingen annan ska.

Kommentera

Ja, så kan det vara. Men just därför är det så idiotiskt och destruktiv. Det enda rätta är ju, om man nu vill värna om ålen, att "sparka och skälla" för att ålen blir skyddat och bevarat för framtiden och kommande generationer

Kommentera

Jag har haft en rad olika fritidsintressen som alla på olika sätt drabbats av undermålig lagstiftning, det beror på att politikerna inte är sakkunniga och bara lyssnar på en sida av saken som tillhandahålls av något särintresse med starkt inflytande.

Kommentera

Jag tror besluten från våra giriga politiker bara beror på att de försöker leva upp till utrycket "Hal som en ål"!

Här i Skåne brukar politiker politiker kallas för "Jaula aulahuen"!!

Så ni ser... jag tror inte dom gillar ålar helt enkelt!!

/Röstfiske

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av mickedykare, 2021-02-02, 00:03
                47 svar
                3 509 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg HarpoonMan  
                Arbetar...
                X