JB och C&R! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JB och C&R!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• JB och C&R!

Tänk er att snipa nr 14 går på, fisken är krokad värre än vanligt och betet med dubbla trekrokar går inte att lossa utan att fisken skadas än värre. Du gör allt för att rädda gäddan. Fisken blöder, du håller den i handen efter avkrokning och funderar... kanske klarar den sig om du släpper den, nej du måste nog avliva den. Men jag vill inte ha gäddan.

Du avlivar fisken genom att dunka den stora kroklossaren i gäddans huvud flertalet ggr. Vad gör du nu?

Skall jag lägga den på durken eller kasta i den? Funderar... vill inte ha den och tiden tickar på, kommer inte hem förrän sent. Rensa den tar tid och om jag inte rensar den kan jag inte heller ge bort den. Klockan blir mycket innan jag är hemma, måste förvara den tills imorgon för att kunna ge bort den. Dagens fisketur är förstörd känslomässigt oavsett vad som händer resterande tiden.

Vid sådana tillfällen kan tom jag undra vad jag sysslar med. Svaret till mig har på senare tid blivit, bättre fiska där du får en och den är stor än att fiska där du får 100 och en är stor.

/MT

Jag personligen har inget emot att slänga in en snipa i skogen då jag varit tvungen att döda den p.g.a att den varit svårt krokad.
    I något vatten försöker vi faktiskt plocka bort så mycket snipor vi kan, allt under dryga kilot blir björn/räv/fågelmat då sjön kryllar av smågäddor. Det kan nog kallas fiskevård om man tänker på rätt sätt, är man rädd att se fiskblod eller inte tycker om att döda fiskar/djur så kan det nog se konstigt ut.

Att slänga en fisk i skogen är inget jag ligger sömnlös av, och en 40 cm gädda är inte mycket till matfisk.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Släpper i den .
      Keep talking about me, You are just making me famous..
      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

"Dagens fisketur är förstörd känslomässigt oavsett vad som händer resterande tiden."

För att du tvingats döda en snipa?

Kommentera

Själv så har jag börjat mått dåligt när jag har bonkat en gädda, men ibland så måste man faktiskt. Man är mindre djurvän om man släpper tillbaks en gädda som man (tror) klarar sig.
          Är det mycket kräftor i sjön så kan man punktera simblåsan så att dom sjunker.
          Jag brukar inte låta fisken ligga någonstans så att någon kan hitta den, det ser lite illa ut.
          www.stampelures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
            Jag personligen har inget emot att slänga in en snipa i skogen då jag varit tvungen att döda den p.g.a att den varit svårt krokad.
            I något vatten försöker vi faktiskt plocka bort så mycket snipor vi kan, allt under dryga kilot blir björn/räv/fågelmat då sjön kryllar av smågäddor. Det kan nog kallas fiskevård om man tänker på rätt sätt, är man rädd att se fiskblod eller inte tycker om att döda fiskar/djur så kan det nog se konstigt ut.

Att slänga en fisk i skogen är inget jag ligger sömnlös av, och en 40 cm gädda är inte mycket till matfisk.
            Dom stora fiskarna måste också ha mat? Jag gillar att få stora fiskar
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
              Dom stora fiskarna måste också ha mat? Jag gillar att få stora fiskar
              För mycket små fiskar konkurrerar lätt ut de större fiskarna, tusenbröder....

Sen så finns det ju Gös i sjön som tyvärr blir väldigt småväxta och inte så många heller.

Jag brukar även dumpa fisk i vattnet men brukar då som Stampe skriver punktera simblåsan på dem så att de sjunker, det ser ju lite illa ut om det kommer döda fiskar flytande som 80 måsar hackar på.
              Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Skrev ett långt inlägg som jag slutligen raderade innan det gick ut offentligt. Det handlade om en fråga jag fick ifrån en god vän tidigare idag om fiske nu till helgen på grynnorna utanför mina hemmavatten. Ni hade ju kanonfiske där förra året... Ja, men sannolikheten att dra 10+ är att landa 1.000st mindre innan. 1.000st behöver inte ta mer än 25-50 turer att fixa och säkert väger 50st (i bästa fall) av dem över 7kg. Men, Men, Men!

Fan, drar mig verkligen känslomässigt för att åka ut på mina gamla hemmavatten, trots att fisket i mångas ögon är fantastiskt.

Hoppas på flötestrolling efter gös till helgen (R-ön, K-ön, L-n eller R-en) istället med nya Arkipen som i bästa fall levereras på fredag!

/MT
                Senast ändrad av Muskytracker; 2007-07-10, 21:31.

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
                  Skrev ett långt inlägg som jag slutligen raderade innan det gick ut offentligt. Det handlade om en fråga jag fick ifrån en god vän tidigare idag om fiske nu till helgen på grynnorna utanför mina hemmavatten. Ni hade ju kanonfiske där förra året... Ja, men sannolikheten att dra 10+ är att landa 1.000st mindre innan. 1.000st behöver inte ta mer än 25-50 turer att fixa och säkert väger 50st (i bästa fall) av dem över 7kg. Men, Men, Men!

Fan, drar mig verkligen känslomässigt för att åka ut på mina gamla hemmavatten, trots att fisket i mångas ögon är fantastiskt.

Hoppas på flötestrolling efter gös (R-ön, K-ön, L-n eller R-en) istället med nya Arkipen som i bästa fall levereras på fredag!

/MT
                  Shit vilka fiskavatten du har!

Om 5% av dem gäddorna jag fångade i ett vatten var över 7 kg så hade jag fiskat mycket där.

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
                    Shit vilka fiskavatten du har!

Om 5% av dem gäddorna jag fångade i ett vatten var över 7 kg så hade jag fiskat mycket där.

Haha precis, inte som i älven direkt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mickedykare, 2021-02-02, 00:03
                    47 svar
                    3 479 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg HarpoonMan  
                    Arbetar...
                    X