Dubbelmoral ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dubbelmoral ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av ALQ Visa inlägg
    dessutom gör vi våra skor av näver, bygger båtarna av tallstockar, linorna flätar vi själva, rullarna är endast av 100% återvinningsmaterial, maten tar vi direkt från naturen och kläderna har vi vävt själva på 100% naturligt och ekologiskt material...

just det! och så använder vi inte mobiltelefoner, utan vi ställer oss i fören och ropar "ANGUUUUUUS"...
    Precis!
    Vi måste få ett stopp på dessa bleka varelser som endast köper kläder av kinesiskt ursprung.

Har inte smakat Angus'en men kan ändå tänka mig att ropa det.

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
      Men samtidigt så kör vi flera hundra mil/år med feta trailersbilar,båtar åker flyg mm för att fiska gädda , trots man har bra gäddfiske brevid sin dörr.
      Kör flera hundra mil med trailers och åker flyg för att fiska gädda? Nja, kanske en del gör det, men själv tar jag en stärkande promenad på ungefär 300 meter för att göra just det. Och apostlahästarna är väl relativt miljövänliga skulle jag tro.
      Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Ursprungligen postat av Badfish Visa inlägg
        Jo men WoWspelarna har på sina datorer dygnet runt.
        Samtidigt som dom har en TV av den nya modellen brevid, och också den är påslagen 24/7. Dom dricker joltcola ur aluminium som dom aldrig ens har tanken på att återvinna då rädlsan för förlust av spelartid påminner sig.
        Medan vi sporfiskare täljer våra egna jerkspön, spetsar till egna krokar utav ett hopkok av stenmineraler. Och enbart fiskar i den sjö som ligger närmast
        lite kuriosa är att för någon vecka sedan så damp all dricka som gick åt under Dreamhack 2007 in på jobbet vilket var en hel del då det var runt 13000 människor i lokalerna. Många burkar var det, mest jolt såklart men även andra sorters energidrycker. det florerar rykten att 30% av den svenska försäljningen av jolt på ett år går åt under dessa tre dagar, om det är sant låter jag vara osagt men det är många burkar. Så miljömedvetna verkar dom vara eller alternativt scoutkåren som samlade in dem o la det i säckar. ;D

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av mickedykare, 2021-02-02, 00:03
        47 svar
        3 586 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg HarpoonMan  
        Arbetar...
        X