Tips på gös recept? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på gös recept?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på gös recept?

Ska ut inatt och plocka upp ett par matgösar och tänkte höra med er som är någolunda händiga i köket om lite tips

Alla recept är välkommna!!

Tack på förhand!

//DragQ
    Gone Fishing!

Ursprungligen postat av DragQ
    Ska ut inatt och plocka upp ett par matgösar och tänkte höra med er som är någolunda händiga i köket om lite tips

Tack på förhand!

//DragQ
    Skall bli intressant, har två fina fier ligger hemma..
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av DragQ

Tack på förhand!

//DragQ

Rekommenderar ICA:s hemsida. Gå in på www.ica.se och klicka därefter på "mat & inspiration". Skriv gös i sökrutan så hittar du flera recept. Jag har provat gös med vitlöksfjäll, vilket var helt OK.
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF
        Rekommenderar ICA:s hemsida. Gå in på www.ica.se och klicka därefter på "mat & inspiration". Skriv gös i sökrutan så hittar du flera recept. Jag har provat gös med vitlöksfjäll, vilket var helt OK.
        Kan man bara dunka dom på grillen o SALTA ? Gillar borrarna så
        sigpic

Kommentera

Helt riktigt! Abborren ska bara fjällas, tas ur och saltas och därefter grillas. Sen äts den på knäckebröd......Mmmmmmm.....
          Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
            Kan man bara dunka dom på grillen o SALTA ? Gillar borrarna så
            Jag grillade en gösfilé i Fredags, blev hur gott som hellst... Det jag hade på var salt och citronpeppar inget annat. ENKELT & GOTT:::

Kommentera

Ursprungligen postat av Stizo
              Jag grillade en gösfilé i Fredags, blev hur gott som hellst... Det jag hade på var salt och citronpeppar inget annat. ENKELT & GOTT:::
              Hur länge grillar man ungefär? Några "bra" riktmärken för att se att den är "klar" ?
              sigpic

Kommentera

Hur länge grillar man ungefär? Några "bra" riktmärken för att se att den är "klar" ?

Fiskfile från en fisk på 1,5-2 kg grillas ungefär 2 minuter på var sida. Allt beror ju på hur nära glödhärden grillgallret är placerat.
                Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ja du det är väldigt svårt att ge några rikttider... Det beror på hur varm grillen är hur tjocka filér mm... Men du kan ju alltid kolla medans du grillar. Skär i den tjockaste delen och kolla så att köttet är "vitt" och fast i konstsistensen, om du ser att köttet är mer "glansig" "genomskinlig" grilla en stund till... Det är bara att grilla på destå fler gånger man gör det destå bättre blir man.

Kommentera

Ett grilltips för att få lite "resturangfinish" på det hela, är att grilla filén (med skinnet kvar och fjällad) nästintill färdig på skinnsidan och sen bara vända och kort lägga grillyta på köttsidan. Ännu lite fräckare är att snitta skinnet så ser det ännu proffsigare ut. Nåt att impa på för sina gäster ;-)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Frida Berg, 2026-02-09, 08:06
                    1 svar
                    214 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg HarpoonMan  
                    Arbetar...
                    X